برنامه های پویش " ایران؛ خانه حضرت رضا است" در کرمان تشریح شد

دبیر کانون های خدمت رضوی استان کرمان گفت: پویش " ایران؛ خانه حضرت رضا است" با شعار " همه خادم الرضاییم" از دهه آخر ماه صفر و ایام شهادت امام رضا علیه السلام آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سعید کاظمی پور، شنبه(۳ مهر) در نشست خبری از پویش " ایران؛ خانه حضرت رضا است" با شعار "همه خادم الرضاییم" خبر داد و گفت: در این پویش سه نذر اجرا می شود.
 

 



دبیر کانون های خدمت رضوی استان کرمان با اشاره به " نذر روضه" گفت: این نذر با همکاری هیئات مذهبی برای برپایی روضه رضا علیه السلام و در اختیار قرار دادن پرچم های ارسالی از مشهد مقدس و اهدای چای و قند و نبات روضه به هیئات برگزار می شود.

 




وی به "نذر رضا" برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد با اولویت آزادی زنان زندانی با کمک یاوران رضوی و مردم هم اشاره و بیان کرد: "نذر شفا" کمک به درمان بیماران نیازمند و در راس آن مبتلایان به کرونا و همه عرصه هایی که علوم پزشکی اعلام نیاز کند‌ از دیگر نذرهای این پویش است.

 



کاظمی پور با اشاره به اینکه این پویش از دهه آخر ماه صفر و ایام شهادت امام رضا علیه السلام آغاز می شود و در طول سال ادامه خواهد یافت تا به ترویج فرهنگ رضوی برسیم؛ اظهار کرد: منظور از فرهنگ رضوی مردم داری و مردم یاری است تا نیازهای مختلف مردم یک محله شناسایی و برای رفع آن اقدام شود.

 



وی ادامه داد: نیاز مردم یک محله ممکن است اعتقادی باشد، نیاز محله ای دیگر فرهنگی و یا اجتماعی، اقتصادی و... ما می خواهیم کمک بدهیم تا مشکل مردم حل شود.

 


دبیر کانون های خدمت رضوی استان کرمان با بیان اینکه جمع کثیری از مشتاقان امام رئوف به عنوان خادم یار فعال هستند؛ گفت: در استان کرمان قریب به ۱۳ هزار نفر  برای خادم یاری نام نویسی کردند که ۷۵۰۰ نفر فعال شدند و مشغول خدمات رسانی به مردم هستند.
 

 

 


وی افزود: برای خدمت دهی بهتر، ۱۹ کانون تخصصی با عرصه های خدمتیِ مشخص شکل گرفته و برای سال جاری ۱۲۵ برنامه در این کانون ها برای اجرا به شهرستان ها ابلاغ شده است.

 

 


کاظمی پور با بیان اینکه طی یکسال اخیر در پویش مومنانه در قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام(سپاه) عضو بودیم و نقش ایفا کردیم؛ گفت: ۶ موضوع کمک به درمان بیماران، کمک های معیشتی، تهیه اقلام و لوازم ضروری زندگی، تعمیر و ساخت مسکن، اشتغال و کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مطرح شد که در همه این موارد اقداماتی شروع کردیم.
 

 

 


وی با اعلام اینکه علاوه بر این؛ پویش هایی در طول سال اعلام می شود؛ گفت: در خصوص کمک های مومنانه در ماه مبارک رمضان حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در توزیع ۵ هزار بسته معیشتی هزینه شد.
 




دبیر کانون های خدمت رضوی استان کرمان در خصوص موقوفات رضوی هم با این توضیح که این موقوفات از قبل از انقلاب با مدیریت متمرکز کار خود را انجام می دهند؛ تصریح کرد: استفاده از موقوفات در راستای نیت واقف است اما از محل برخی موقوفات که در وقف نامه هم به آن اشاره شده برای مباحث مردم یاری استفاده می شود.
 

کد خبر 1098229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha