سال تحصیلی جدید در مدارس گیلان آغاز شد

همزمان با نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت، سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ با حضور بالغ بر ۳۲۸ دانش آموز در مدارس گیلان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، ‌آیین بازگشایی مدارس امروز(شنبه،۳ مهر) همزمان با سراسر کشور با نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت در مدارس سراسر گیلان برگزار و دانش آموزان سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ را به صورت مجازی آغاز کردند. 

 

هم اکنون بالغ بر ۳۲۸ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی مدارس گیلان ثبت نام قطعی کرده‌اند که آموزش‌های آنان به صورت رسمی از امروز آغاز شده و قطعا تا پایان مهر این تعداد افزایش خواهد داشت. از این تعداد بیش از ۳۶ هزار نفر از دانش آموزان پیش دبستانی و کلاس اولی هستند.

 

«ارسلان زارع» امروز در مراسم نمادین زنگ مهر و مقاومت در مدرسه دکتر معین رشت تقارن بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس را به فال نیک گرفت و افزود: در دوران دفاع مقدس دانش‌آموزان ایران اسلامی به دفاع از وطن برخواسته و مدافع کشور بودند و امروز نیز دانش‌آموزان باید با الهام از آن دوران برای اعتلای کشور همت کنند.

 

استاندار گیلان اهتمام دولت در بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی کشور را نشان از اهمیت تعلیم و تربیت دانش آموزان دانست و بیان کرد: باید با بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی به‌ویژه شبکه شاد این آموزش‌ها آغاز و استمرار یابد.

 

وی کوشش‌های صادقانه معلمان در شرایط برگزاری کلاس‌های غیرحضوری را مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر ارتقا کیفیت آموزشی و همت معلمان با همکاری والدین در این خصوص ابراز امیدواری کرد که با پوشش کامل واکسیناسیون همه کسانیکه در امر آموزش دخیل هستند، شاهد بازگشایی مدارس و کلاس های حضوری باشیم.

 

«محمد رحمتی» نیز در این مراسم با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید با شعار استمرار آموزش، ارتقاء کیفیت و تضمین سلامت تاکید کرد: باید ضمن تحت پوشش قراردادن آموزش دانش آموزان به صورت حضوری و غیرحضوری ارتقاء کیفیت را هم انجام دهیم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان تضمین سلامت را اساسی‌ترین شعار آموزش و پرورش دانست و افزود: آموزش حضوری دانش آموزان فقط در صورت تضمین سلامت آنان امکان پذیر است.

 

رحمتی با اشاره به نوع آموزش‌ها در مناطق روستایی و عشایری، تصریح کرد: امسال آموزش دانش آموزان در مدارس روستایی و مناطق کم جمعیت و با نظر شورای مدرسه حضوری است.

 

 

کد خبر 1098231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha