در روز اربعین حسینی  زیارت اربعین در سنقر و کلیایی قرائت می شود

حجت الاسلام سید سامعی ، گفت: در روز اربعین حسینی با رعایت پروتکل های بهداشتی درحرم امامزاده هادی(ع) نماز ظهر وعصربه جماعت اقامه و زیارت اربعین قرائت شود.

حجت‌الاسلام سید حسین سید سامعی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: برای روز اربعین اعمال مستحب و قرائت زیارت اربعین اعمال شده است  و درروایات آمده است که محبین اهل بیت(ع) سه روز روزه بگیرند و پس از آن به سمت مسیر کربلا مصافتی را با پای پیاده به نیت زیارت حضرت سیدالشهداء(ع) طی کند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنقروکلیایی افزود: درروز اربعین تمامی هیئات مذهبی سنقر وکلیایی و عموم مردم مسیر حرم امامزاده احمد(ع) تا امامزاده هادی(ع) با رعایت پروتکل ها و فاصله گذاری اجتماعی  با پای پیاده طی خواهند کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: پنج موکب توسط هیئات مذهبی درمسیر ۱۸کیلومتری از حرم امامزاده احمد (ع) تا امامزاده هادی(ع) برپا  خواهد شد .

 

حجت الاسلام سید سامعی با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با اربعین حسینی تصریح کرد: امسال این تقارن  می‌تواند پیوند ناگسستنی شور حسینی و دفاع از ارزش‌ها را تقویت کند و باعث بازتعریف اساس و بنیان دفاع مقدس شود.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنقروکلیایی اظهار کرد: امسال بدلیل شیوع ویروس کرونا و درراستای حفظ سلامت خانواده ها بسیاری از برنامه های اربعین حسینی لغو و با محدویت هایی اعمال شده امیدواریم با دعای مردم ، کمک مسئولان و کادر خستگی ناپذیر درمان از شرر این ویروس منحوس خلاص و مراسم اربعین حسینی و بقیه مراسمات را باشکوهتر برگزار کنیم.

 

 

کد خبر 1098239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha