بازگشایی مدارس با اولویت حفظ سلامت دانش آموزان دنبال می شود

سهرابی با اشاره به اینکه بازگشایی مدارس با اولویت سلامت دانش آموزان خواهد بود، افزود: وظیفه سنگین مراقبت از دانش آموزان در اولویت فرهنگیان و مدارس قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « سید عیسی سهرابی» امروز(3 مهر) درآیین بازگشایی مدارس، با اشاره به بازگشایی مدارس بعد ۱۹ ماه تعطیلی، افزود: امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا معلمان و فرهنگیان علاوه بر مسوولیت تعلیم و تربیت دانش آموزان باید سلامت آنان را دنبال کنند.

 

سرپرست آموزش و پرورش لرستان افزود: معلمان همیشه با مسوولیت پذیری حداکثری به دنبال ادای حق آموزش و تربیت دانش آموزان هستند  اما امسال به دلیل شرایط حاکم بر جامعه توجه و اهتمام بیشتری نسبت بر حفظ سلامت می شود.

 

وی با تاکید بر حفظ دوگانه آموزش و سلامت در برنامه ریزی های آموزش و پرورش ادامه داد: این نهاد همواره به بهداشت، سلامت و تندرستی جامعه توجه و اهتمام جدی داشته و غربالگری دانش آموزان قبل از ورود به آموزش رسمی گواه بر این موضوع است که یکی از ابعاد اصلی آموزش و پرورش در کشور بهداشت و سلامت می باشد.

 

سهرابی افزود: در دوران جنگ تحمیلی نیز آموزش تعطیل نشد و اکنون نیز حق آموزش ادا خواهد شد چراکه پیشرفت کشور در گرو آموزش است بنابراین این مهم تعطیل شدنی نیست.

 

سرپرست آموزش و پرورش لرستان اظهار داشت: امسال در کنار همه رسالت های این نهاد، وظیفه سنگین مراقبت از دانش آموزان و خانواده ها، آموزش خود مراقبتی در برابر بیماری کووید ۱۹ و توجه به سلامت روان دانش آموزان نیز دنبال می شود چراکه نمی توان امر تعلیم و تربیت را با اضطراب و نگرانی محقق کرد.

 

سهرابی با تاکید بر اینکه مدارس نباید بازگشت به گذشته داشته باشد عنوان کرد: آموزش ها از سنتی به مجازی و مبتنی بر الکترونیک تبدیل شده که این چرخش مدنظر سند تحول بنیادین و نسبت به آن تاکید فراوان شده است.

 

وی افزود: آموزش مجازی ۵۰ درصد آموزش حضوری اثر بخشی دارد بنابراین موجب افت تحصیلی در آموزش و تربیت دانش آموزان شده است که باید تلاش برای همسان سازی سطح یادگیری و تربیتی آنها در دستور کار باشد.

کد خبر 1098270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha