مقابله با تجاوزگران وظیفه شرعی و اخلاقی همه مسلمانان است

رئیس دانشگاه کردستان گفت: مقابله با تجاوزگران وظیفه شرعی و اخلاقی هر انسان آزاده و مسلمانی است و شهادت در این راه توفیق بزرگی محسوب می‌شود که خداوند نصیب انسان می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، رحمت صادقی رئیس دانشگاه کردستان در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که در دانشگاه کردستان برگزار شد، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهیدان همیشه جاوید تاریخ اظهار کرد: رشادت و حماسه آفرینی مردم ایران در جنگ تحمیلی، دشمنان این مرز و بوم را ناکام گذاشت.

 


وی ضمن اشاره به آیاتی از قرآن کریم در خصوص پرهیز از تعدی و تجاوزگری، دفاع از وطن، خاک، خانه و میهن، مقابله با تجاوزگران را وظیفه شرعی و اخلاقی هر انسان آزاده و هر مسلمانی دانست و بیان کرد: شهادت در این راه توفیق بزرگی محسوب می‌شود که خداوند نصیب انسان می‌کند.

 

وی انتقال رشادت‌ها و ایثار رزمندگان و شهدای دوران دفاع مقدس به نسل‌های آینده را لازم دانست و بیان کرد: همه مراکز آموزشی، نهادها و ادارات باید در این راستا همت گمارند.

 


حجت‌الاسلام عجم معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان کردستان نیزدر این مراسم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، عنوان کرد: در جنگ هشت ساله، دشمن به هیچ کسی رحم نکرد و ندای امام خمینی (ره) موجب وحدت و انسجام ملی شد.

 


وی با اشاره به حضور انسان‌های مخلص، با ادب و تقوا در جنگ هشت ساله، تصریح کرد: روایت و اتفاقات هشت سال دفاع مقدس را باید مطالعه کرد و از آن برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی استفاده کرد.


 

در ادامه این مراسم حاضرین تربت پاک شهیدان گمنام را گلباران و عطر افشانی کرده و با آرمان‌های والای امام راحل و شهیدان هشت سال دفاع مقدس تجدید میثاق کردند.

 

 

گفتنی است، از رزمندگان شاغل دانشگاه کردستان با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.

کد خبر 1098277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha