چهل چراغ ویژه برنامه ای برای تجلیل از مقام شهدا

ویژه برنامه چهل چراغ با هدف ترویج فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت در جوار مقبره شهدای گمنام بوستان کوکب روزجمعه ۲ مهرماه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، ویژه برنامه چهل چراغ با هدف ترویج فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت با حضور مهندس سید مصطفی موسوی لاری شهردار منطقه ۹، اکبر بختیاری رئیس فرهنگسرای رویش و مدیر فرهنگی و هنری شهرداری منطقه ۹، سرگرد قدیری فرمانده سپاه ناحیه حمزه سیدالشهدا و همچنین جمعی از ائمه جماعت در جوار مقبره شهدای گمنام بوستان کوکب روزجمعه ۲ مهرماه برگزار شد.

شهدای گمنام بوستان کوکب منطقه 9 در آستانه اربعین سالار شهیدان امام حسین(ع) میزبان دومین دوره از برنامه چهل چراغ بودند. این برنامه با تلاوت آیات قرآن کریم و سرود جمهوری اسلامی شروع شد.

مهندس موسوی لاری با اشاره به برنامه چهل چراغ گفت: « چهل چراغ برنامه ای است برای تکریم از خانواده شهدا و معرفی بیشتر شهدا به نسل جوان.»

شهردار منطقه 9 در ادامه آرامش همه را مدیون شهدا دانست و افزود: « آنچه برای ما اهمیت دارد، این است که باید یادمان باشد آرامشی که امروز فرزندانمان دارند و با خیالی آسوده در کلاس درس و مدرسه حاضر می شوند را مدیون شهدا هستیم. شهدا کسانی هستند که از جان خود گذشتند تا ما آرامش داشته باشیم. مادران و پدران شهدا هم انسان های بزرگی هستند که این فرزندان را پرورش دادند. همه تلاش ما این است تا شهدا را بیشتر به نسل نوجوان معرفی کنیم به همین دلیل سعی کردیم برنامه هایمان به گونه ای باشد تا نوجوانانمان را جذب کنیم.»

اجرای سرود و روایتگری سیره شهدا همچنین مداحی و شعر خوانی از بخش های مختلف برنامه چهل چراغ بود.

اکبر بختیاری رئیس فرهنگسرای رویش هدف از برگزاری برنامه چهل چراغ را این گونه بیان کرد: «امسال دومین دوره از برنامه چهل چراغ است که در سطح شهر تهران برگزار می شود. هدف از برگزاری این برنامه ترویج فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت همچنین تجلیل و بزرگداشت مقام شهدا است. در برنامه چهل چراغ برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، این بار از مقام والای شهید داوود احقاقی یکی از شهدای منطقه با حضور خواهروخانواده ایشان تجلیل کردیم.»

وی در ادامه درباره دیگر برنامه های فرهنگسرای رویش در بزرگداشت مقام شهدا گفت: « برگزاری یادمان شهید امیر کاشانی با حضور حبیب کاشانی عضو شورای اسلامی شهر تهران و برپایی فرهنگسرای دفاع مقدس در ترمینال 4 فرودگاه مهرآباد از دیگر برنامه هایمان در معرفی هر چه بیشتر شهدا به نسل نوجوان و جوان است. برنامه مهرآئین هم یکی دیگر از برنامه هایمان است که تور نیم روزه زیارتی هر بار برای یک یا دو خانواده شهید برگزار می کنیم.» برگزاری غرفه هم عهدی با شهدا و توزیع فال شهدا در غالب مسابقه ایستگاههای کودک و نوجوان ،نمایشگاه کتاب،مراسم قرعه کشی از دیگر بخش هایی بود که در طول این برنامه اجرا شد. برنامه چهل چراغ با عطر افشانی و غبارروبی مزار شهدای گمنام به پایان رسید.

کد خبر 1098286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha