دوره های آموزشی بصیرتی در کانون های مساجد برگزار می شود

ابدالی پوربا اشاره به برگزاری برنامه های بصیرتی در کانون های فرهنگی هنری مساجد، گفت: نشست های بصیرتی با رویکرد نهادینه سازی امر به معروف و نهی از منکر برگزار شده است.

« محمد ابدالی پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، با اشاره به فعالیت 425 کانون فرهنگی هنری مسجد در استان لرستان، اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت و پتانسیل این کانون ها در راستای فرهنگ سازی و نهادینه کردن فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به ویژه در سطح روستاها تلاش می شود.

 

مدیرستاد کانون های مساجد لرستان افزود: دوره های آموزشی، با رعایت دستورات ستاد کرونا و پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می شود.

 

 وی ادامه داد:همچنین  نشست های بصیرتی با رویکرد نهادنیه سازی امر به معروف و نهی از منکر برگزار می شود.

 

ابدالی پور اذعان داشت:  برنامه های ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد تابع تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا است وبه تمامی کانون‌ها ابلاغ شده است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در فضای باز برنامه ها را اجرایی کنند.

 

 مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با بیان اینکه همچنین ویژه‌ برنامه‌های مختلف علاوه بر فضای حقیقی در فضای مجازی برگزار می‌شود، اضافه کرد: تلاش می شود از بستر فضای مجازی برای نهادینه سازی فرهنگ دینی و همچنین فرهنگ غنی امر به معروف و نهی از منکر به عنوان مهم ترین هدف قیام عاشورا بهره گرفنه شود.

 

وی  با اشاره به جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در دین اسلام افزود: امام حسین (ع) برای عمل به فریضه مهم دین اسلام که همانا امر به معروف و نهی از منکر بود به شهادت رسیدند.

 

ابدالی پور افزود: شهادت امام حسین (ع) و 72 تن از یاران باوفایش با زبان تشنه در صحرای گرم کربلا برای زنده ماندن دین مبین اسلام و نهادینه شدن فریضه مهم الهی یعنی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بود.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با بیان اینکه عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است، اظهار کرد: نهادینه شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه سبب از بین رفتن منکرات و کاهش فحشا، دزدی، سرقت و سایر آسیب های اجتماعی می شود.

کد خبر 1098318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha