رزمندگان اسلام در دفاع مقدس حماسه حسینی و عاشورایی خلق کردند

سردار بوعلی گفت: فرهنگ دفاع مقدس از آموزه های کربلا بر گرفته شده و رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس حماسه حسینی و عاشورایی خلق کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، سردار «یدالله بوعلی»، امروز (شنبه 3 مهر) در آئین گرامیداشت هفته دفاع مقدس و انعقاد تفاهم نامه علمی، تحقیقاتی و فناوری بین سپاه فجر و دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دفاع مقدس گنجینه ای عظیم از حماسه آفرینی و تجربیات ارزشمند در ابعاد مختلف است.

فرمانده سپاه فجر فارس افزود: فرهنگ دفاع مقدس از آموزه های کربلا بر گرفته شده و رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس حماسه ای حسینی و عاشورایی خلق کردند.

وی اضافه کرد: امروز ایران اسلامی به برکت خون شهدا کشوری مقتدر در سطح منطقه و جهان است و این اقتدار در حوزه دفاع از مرزهای جغرافیایی و حوزه تاثیرگذاری در مسائل فراجغرافیایی به اثبات رسیده است.

سردار بوعلی تاکید کرد: دفاع مقدس، برای سایر ملت ها نیز الهام بخش و از ارکان اصلی توسعه فرهنگ مقاومت در برابر استکبار جهانی است.

وی ادامه داد: دفاع مقدس در خودکفایی و پیشرفت ملت ایران نقش موثری داشته و بیش از پیش باید به آن پرداخته شود و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه پیامدهای مطلوبی دارد و موجب سعادت دنیا و آخرت است.

سردار بوعلی با اشاره به اهمیت پژوهش و تحقیق به عنوان پیش نیاز اصلی پیشرفت علمی گفت: از ظرفیت اقشار بسیج برای تحقق اهداف این تفاهم نامه استفاده خواهد شد و سپاه فجر از شرکت های دانش بنیان استان و توسعه طرح های علمی و تحقیقاتی تفاهم نامه های تخصصی با سایر سازمان ها منعقد کرده که در رشد استان و حمایت از نخبگان نقش مطلوبی دارد.

کد خبر 1098371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha