حمایت مادی از ۷۸۰طرح علمی/ مازندران مشکل مدیریت پسماند دارد

موذن از حمایت مادی از ۷۸۰طرح علمی در مازندران خبر داد و گفت: نوآورانه بودن، محصول‌محور بودن و قابلیت تجاری‌سازی داشتن از شروط حمایت سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه کربلا از طرح‌ها و ایده‌های مبتکران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «محمد هادی موذن» امروز(3مهر) در نشست خبری ویزه تشریح فعالیت های بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه کربلا مازندران در چهل و یکمین سالگرد پیروزی دفاع مقدس، با بیان اینکه  یکی از سازمان‌هایی که در سطح استان مازندران از نخبگان و مبتکران دانشگاهی حمایت می‌کند سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری مازندران است که حمایت‌هایش بلاعوض است، اظهار کرد: خانه نخبگان در مرکز استان تشکیل شده و ۲۴۰ نفر از نخبگان فناور استانی در این خانه عضویت دارند.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه کربلا مازندران با بیان اینکه از مجموع نخبگان حدود ۷۰ نفر در مرکز استان و بقیه در خانه نخبگان شهرستان‌های عضویت و فعالیت دارندف افزود: اندیشه ورزی و تفکر از جمله وظایف خانه نخبگان به شمار می‌رود و برای برون رفت از مشکلات، راهکارهایی را ارائه می‌دهد.

 

موذن به فعالیت مرکز هدایت در ذیل بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه کربلا مازندران اشاره و تصریح کرد: مراکز هدایت، مراکز حمایتی و تخصصی هستند و در قالب قراردادهایی با دانشگاه‌هابه حمایت از طرح‌ها می‌پردازد.

 

وی با بیان اینکه ۶میلیون تومان کمک بلاعوض به طراح آماتور اعطا می شود، گفت: همچنین برای طرح‌های نیمه صنعتی و صنعتی تا سقف ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض ارائه می شود.

 

موذن  با بیان اینکه بیشتر فعالیت های حمایتی این سازمان از طرح ها و ایده هایی در راستای رفع مشکلات استان مازندران در حوزه های مختلف کشاورزی، صنعتی و ... می باشد، افزود: از نظر فناوری در حوزه زباله مشکل نداریم بلکه مدیریت پسماند مشکل استان است.

 

وی تفکیک زباله از مبدا را از مهمترین چالش‌ها بیان کرد و گفت: به همت نخبگان استان دستگاهی با ظرفیت 100تن ساخته و به بهره برداری رسید.اکنون این دستگاه در بابلسر درحال فعالیت است.

موذن با بیان اینکه حمایت معنوی سازمان بسیج برای برخی از مبتکران بیشتر از حمایت مادی است، بیان کرد: در بحث پشتیبانی از جبهه مقابله با کرونا، یخچال نگهداری واکسن و فرآورده های خونی داشتیم اما برای ارسال واکسن به مناطق صعب العبور با چالش مواجه بودیم که یخچال با قدرت نگهداری واکسن تا 48ساعت بدون برق با همکاری شرکت ابتکار تجهیز طب یکتا تولید و در دست بهره برداری است.

 

وی به حمایت از طرح های حوزه زنبورداری اشاره کرد و افزود:دستگاه افزایش ایمنی و محصول زنبور عسل و دستگاه زهرگیر فرکانسی زنبور عسل نیز با حمایت سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه کربلا تولید و به بهره برداری رسید و اکنون به کشورهای آلمان، آمریکا  وکانادا صادرات هم می شود.

 

موذن از حمایت این سازمان برای ساخت دستگاه روپوش کاغذ کلاسه برای اولین در ایران اسلامی خبر داد و افزود: شرکت هایی از استان های اصفهان و تبریز به دنبال خرید دستگاه این مخترع هستند.

 

وی از تولید انواع جلیقه بادی و نجات در شهرستان نور با حمایت این سازمان خبر داد و گفت: در مرکز رشد شهرستان جویبار دستگاه تولید ماسک تمام اتوماتیک نیز ساخته شد.

 

موذن به فعالیت۸مرکز رشد در شهرستان های ساری، بهشهر، قائم شهر، آمل و بابل اشاره و اظهار کرد: ۴۷شرکت دانش بنیان با ۲۵۷نفر عضو نیز ذیل سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه کربلا فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه ۱۸۰۰نخبه در این سازمان عضویت دارند، یادآورشد: تاکنون از ۷۸۰ طرح حمایت مادی و از میزان ۲برابر این تعداد حمایت معنوی شده است.

 

موذن اذعان کرد: نوآورانه بودن، محصول‌محور بودن و قابلیت تجاری‌سازی داشتن از  شروط  حمایت  سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه کربلا مازندران از طرح‌ها و ایده‌های مبتکران است.

 

وی به فعالیت ۳۲پایگاه با رویکردهای مختلف ذیل این سازمان اشاره کرد و گفت: پایگاه علمی به ترتیب اشتغال محور- مسئله محور -فناور محور-آموزش محور هستند. 
 

کد خبر 1098380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha