ادب انسان  بستر را برای رسیدن به اهداف فراهم می کند

نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شتاب و گاه بدخلقی ها و بی ادبی ها رفتارهایی است که باعث می شود انسان به اهدافش نرسد، گفت: ادب انسان بستر را برای رسیدن به اهداف فراهم می کند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سیدشرف الدین ملک حسینی» امروز (۳ مهر ماه) در تفسیر آیه چهارم سوره مبارک حجرات، گفت: این رفتار آنگاه بی ادبانه است که پیوسته انجام بگیرد، گاهی ممکن است از روی غفلت باشد و گاهی ممکن است از روی ضرورت باشد .

 

نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری افزود: نمی شود چنین انسان هایی را متهم به کم عقلی و یا بی عقلی کرد، گاه ضرورت ها و گاه غفلت ها باعث این امر می شود؛ گویا پیوسته این رفتار ناشایست حکایت از این دارد که این بی ادبان، بی عقل هستند.

 

آیت الله ملک حسینی تصریح کرد: اگر اینها صبر کنند معلوم می شود که صبر و عقل درهم آمیخته اند و این آموزش زیبایی است که برای تغییر موضع ها، برای تغییر اتفاق ها، رسیدن به اهداف و خوب بهره گرفتن، انسان باید صبر کند و عقل ایجاب می کند که انسان به نتیجه برسد.

 

وی با بیان اینکه شتاب و گاه بدخلقی ها و بی ادبی ها، اینها رفتارهایی است که باعث می شود انسان به اهدافش نرسد، یادآور شد: صبر تجلی دیگری از تعقل انسان است و ادب انسان است که بستر را برای رسیدن به اهداف فراهم می کند .

 

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حسن خلق و صبر در جامعه برای حفظ مناسبت های اجتماعی، تعمیق مناسبت های اجتماعی و ارتباط زیبا گرفتن با دیگران بسیار موثر است و این نشان دهنده عقل اجتماعی است.

 

آیت الله ملک حسینی خاطرنشان کرد: اگر انسان ها دست از رفتار گذشته برداشتند و به رفتار جدیدی پا گذاشتند، خداوند غفور و رحیم بوده و می بخشد و با آغوش باز آنها را به سمت رشد و آینده سعادتمند راهنمایی و هدایت می کند.

 

وی گفت: بنابراین چه عجب زیبا خدا در این آیه توصیف شد تا انسان بتواند بد خودش را به خوب تغییر بدهد و گذشته ناشایست خودش را به آینده شایسته تبدیل کند، چقدر آیات با ما زیبا سخن می گویند.

کد خبر 1098391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha