موضوع تعلیم و تعلم وظیفه آحاد جامعه است

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی گفت: موضوع تعلیم و تعلم وظیفه آحاد جامعه است که باید به عنوان اولویت اصلی جامهخ درنظر گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، «حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی»، امروز(3مهر) در آیین زنگ مهر ارومیه، گفت: ارج نهادن به مقام والای معلم و موضوع تعلیم و تعلم وظیفه آحاد جامعه است که باید به عنوان اولویت اصلی جامهخ درنظر گرفته شود.

 

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه افزود: آیات قرآنی بسیاری در رابطه با تعلیم و تعلم در قرآن وجود دارد و دین همواره به این امر مهم تاکید داشته و دارد.

 

وی ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، تصریح کرد: امروز زمان جگ نرم است و جوانان باید با علم خود از آرمان های شهدا که همان رشد و شکوفایی ایران اسلامی بود، پاسداری کنند.

 

این مسئول با بیان اینکه اولین آیاتی که بر پیامبر اکرم (ص) نازل شده، مساله خواندن و قرائت و از نوع علم است، بیان کرد: قرآن از جنس علم است و خدا خودش مساله تعلیم را قبل از خلقت بیان می‌کند.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اضافه کرد: قلم به اندازه علم ارزشمند است و خداوند به مساله قلم و نوشتار قسم میخورد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: علم را به دیگران آموختن تسبیح و صدقه است که نشان از اهمیت تعلیم وتعلم در اسلام دارد.

 

امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: معلمی از شغل های انبیاست و این معلم ها هستند که تربیت جوانان را بر عهده دارند و باید در پیشگاه خداوند با جان و دل تلاش کنند.

کد خبر 1098430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha