بندرکیاشهر ظرفیت تبدیل به قطب گردشگری را دارد

پورباقری با بیان اینکه بندرکیاشهر شایستگی تبدیل به قطب گردشگری را دارد گفت: در سال‌های اخیر برای احیای تالاب کیاشهر هیچ کاری انجام نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «حاتم پورباقری» در آیین معارفه شهردار جدید بندر کیاشهر که امروز (شنبه، ۳مهر) با حضور جمعی از مسئولان استانی، شهری، امام جمعه بندر کیاشهر، فرماندار آستانه‌اشرفیه و نجفی نماینده مردم شهرستان آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد با بیان اینکه شهردار جدید این شهر تعامل خوبی دارد و می‌تواند مشکلات را برطرف کند ابراز داشت: استفاده بهینه از ساحل بندر کیاشهر مغفول مانده و باید به فرصت تبدیل شود زیرا بندر کیاشهر شایستگی تبدیل به قطب گردشگری را دارد.

 

رییس شورای شهر کیاشهر با تاکید بر اینکه در سال‌های اخیر برای احیای تالاب کیاشهر هیچ کاری انجام نشده است از موانعی که به سبب اقدامات و عملکرد برخی دستگاه‌ها نظیر محیط زیست و شرکت آب منطقه‌ای ایجاد می‌شود گله کرد و افزود: ما باید موانع انجام کار را برطرف سازیم و بدون این اقدام راهبردی هیچ کاری در بندر کیاشهر به ثمر نمی‌رسد.

 

وی شهردار جدید را از جمله شهرداران سالم با توان بالا و متخصص دانست و تصریح کرد: وی از ظرفیت  مدیریتی خوبی برخوردارند ما هم باید با تعامل و هم‌افزایی لازم از این پتانسیل برای توسعه هر چه بیشتر شهر کیاشهر استفاده کنیم.

 

پورباقری آماده‌سازی و تدوین پکیج‌ها و طرح‌هایی برای ورود سرمایه‌گذاران بومی به بندر کیاشهر و نقش‌آفرینی شهرداری در این امر را لازم و ضروری خواند و گفت: متاسفانه شهر ما هنوز یک هتل برای میزبانی از میهمانان ندارد و باید همه دست به دست هم دهیم تا با ورود  سرمایه،گذاران بومی این شرایط به نحو مطلوبی تغییر کند.

 

*اعضای شورا و شهردار اختلاف نظرها را در جلسات خود حل کنند.

حجت الاسلام «نصرت امیدی» نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و ایام اربعین چند توصیه به شهردار جدید داشت و گفت: از شهردار بندر کیاشهر خوش رفتاری با مردم و دوری از رفتارهای پوپولیستی را انتظار داریم زیرا در برهه‌ای از زمان کارهای پوپولیستی و عوام فریبانه زیادی در این خطه دیدیم که در شان مردم نبود.

 

امام جمعه بندر کیاشهر با تاکید بر اینکه مجموعه اعضای شورای اسلامی و شهرداری کیاشهر باید به شدت از کارهای پوپولیستی بپرهیزند اضافه کرد: انتظار داریم شورا و شهرداری با کارشناسان خبره مشورت کرده و ارتباط مستقیم با مردم داشته باشند تا بتوانند مشکلات مردم را بلاواسطه بشنوند.

 

وی حفظ وحدت و هم افزایی در بین شورا و شهرداری را علی رغم اختلاف نظرها لازم و ضروری خواند و اظهار داشت: شهر بندر کیاشهر از نبود این عامل یعنی اتحاد و همدلی آسیب‌های زیادی دید است و تفرقه و دودستگی‌ها به مردم ضرر وارد می‌کند بنابراین انتظار داریم اعضای شورا و شهردار اختلاف نظرها را در جلسات خود حل کنند.

 

* اتمام پروژه‌های نیمه تمام عمرانی از جمله اهداف شهرداری بندر کیاشهر است

«مرتضی عاطفی»  برنامه محوری را رکن اساسی فعالیت‌های شهرداری کیاشهر خواند و با تاکید بر اینکه شهروندان باید از فعالیت‌ها و برنامه‌های شهرداری با خبر باشند تصریح کرد:‌ توانمندی‌های زیادی در بندر کیاشهر مانند ساحل دریا، تالاب، حوزه شیلات و صید و صیادی وجود دارد که  بهانه مناسبی برای برنامه‌ریزی توسعه شهر بر محور گردشگری است.

 

شهردار بندرکیاشهر توجه به سیما و منظر شهری و رفع موانع ساخت و ساز را از جمله اهم اولویت‌های شهرداری ذکر کرد و یادآور شد: پیگیری جهت ابلاغ سریعتر اسناد بالادستی، اتمام پروژه‌های نیمه تمام و شروع پروژه‌های عمرانی در راستای برنامه توسعه شهری از دیگر رویکردهای مورد تاکید شهرداری بندر کیاشهر محسوب می‌شود.

 

وی تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری با هدف تشویق سرمایه‌گذاران برای مشارکت در پروژه‌های شهری را هم از دیگر موضوعات مورد توجه اعلام کرد و گفت: توجه به موضوعات زیست محیطی، ایجاد و توسعه فضای سبز شهری از جمله اولویت‌های مهم شهرداری بندر کیاشهر به شمار می‌آید.

 

عاطفی ضمن اشاره بر لزوم تلاش جهت ایجاد شهرداری شفاف با هوشمندسازی فعالیت‌های شهرداری برای تحقق امر شهروند محوری خاطرنشان کرد: بندر کیاشهر در حوزه گردشگری هم پتانسیل‌های خوبی به ویژه برای ایجاد اشتغال و توسعه شهری دارد که باید با جذب سرمایه‌گذاران نسبت به استفاده از این ظرفیت عظیم اقدام شود.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، در انتهای این مراسم ضمن ادای سوگند مرتضی عاطفی، حکم انتصاب وی به سمت شهردار بندر کیاشهر قرائت شد و همچنین با اهدای لوح سپاس و هدیه توسط شورای شهر از زحمات غلامحسن علیخواه سرپرست شهرداری بندر کیاشهر نیز تقدیر شد.

 

 

کد خبر 1098445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha