برگزاری تئاتر خیابانی «بیت الحسین» و دومین سوگواره استانی اربعین در شیراز

سهرابی گفت: با توجه به هم زمان شدن اربعین حسینی (ع) و هفته دفاع مقدس «رپرتوار تئاتر خیابانی بیت الحسین» و «دومین سوگواره استانی اربعین» در محوطه بیرونی فضای باز تالار «حافظ» شیراز برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «صابر سهرابی»، امروز (شنبه 3 مهر) با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت اربعین حسینی (ع) در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به هم زمان شدن اربعین حسینی (ع) و هفته دفاع مقدس «رپرتوار تئاتر خیابانی بیت الحسین» و «دومین سوگواره استانی اربعین» در محوطه بیرونی فضای باز تالار «حافظ» شیراز برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: دفاع مقدس که نتیجه سربلندی، یکپارچگی، سرافرازی، آزادگی، دادگری و دادخواهی ایثارگران و رزمندگان است به عنوان یادگاری در دست ما باید برای آیندگان با شکوه تمام حفظ شود.

وی اضافه کرد: «رپرتوار تئاتر خیابانی بیت الحسین» در مهر امسال توسط گروه های مختلف تئاتر خیابانی استانی و طبق برنامه ریزی کانون تئاتر خیابانی در اماکن مختلفی مانند محوطه باز تالار «حافظ»، باغ «جنت»، بین الحرمین و ... در شیراز اجرا می شود.

سهرابی تاکید کرد: نمایش های «رپرتوار تئاتر خیابانی بیت الحسین» توسط گروه های نمایشی به هدایت سید علیرضا موسوی، سید محمدهادی هاشم زاده، جلال الدین نصری نوبندگانی، حسن صفایی فرد، اصغر گروسی و.... تا 8 مهر در ساعت های 17، 19، 20 و 21 اجرا می شود.

وی ادامه داد: «دومین سوگواره استانی اربعین» نیز با همکاری اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، انجمن هنرهای نمایشی فارس و کانون تئاتر خیابانی استان یکشنبه 2 مهر از ساعت 17 تا 20 اجرا خواهد شد.

سهرابی اعلام کرد: این سوگواره در محدوده گذر چهارراه «حافظیه» تا چهارراه «ادبیات» با اجرای برنامه‌های تعزیه خوانی، نقالی، پرده خوانی، شبیه خوانی، مرثیه خوانی و تئاتر خیابانی اجرا خواهد شد و از دلدادگان حسینی برای شرکت در این برنامه در شیراز دعوت می شود.

کد خبر 1098455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha