مراسم تکریم خانواده و مادران شهدا، ایثارگران و جانبازان در شهرستان قدس برگزار شد

به مناسبت هفته دفاع مقدس و فرارسيدن اربعین حسینی، مراسم تکریم خانواده و مادران شهدا، ایثارگران و جانبازان در شهرستان قدس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان به مناسبت هفته دفاع مقدس و فرارسيدن اربعین حسینی، مراسم تکریم خانواده و مادران شهدا، ایثارگران و جانبازان، با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین جوکار امام جمعه شهرستان قدس و با حضور سرهنگ حبیبی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، حسین حق‌وردی نماینده مردم شهرستان های قدس، شهریار و ملارد در مجلس شورای اسلامی، امام جماعت مسجد حضرت ولیعصر(عج) و جمعی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران، در مسجد حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین جوکار امام جمعه شهرستان قدس در حاشیه این مراسم اظهار کرد: اگر امروز به وجود شهدا افتخار میکنیم و دوران درخشان دفاع مقدس را مدیون اسطوره‌های جنگ تحمیلی میدانیم، توسط مادران شهدا و تربیت دینی و لقمه حلال است که به این مرحله و مقام رسیدند و یاری و یاوری با شهدا مورد توجه قرآن کریم است.
وی با اشاره به اینکه برخی افراد نام و نشانی از ایمان را به یدک می‌کشند ولی عمل صالح انجام نمی‌دهند، گفت: کسی که اهل هجرت ‌واقعی است و برای خدایی شدن تلاش می‌کند و در مقابل نفس، اسم و شهرت خود جهاد کند، پیروز هستند.
امام جمعه شهرستان قدس افزود: شهدا و ایثارگران اهل مراقبت در استفاده از بیت‌المال بودند اما امروز مسئولانی هستند که بیت‌المال را‌ به مال البیت تبدیل کرده‌اند.‌ 
وی با اشاره به خصوصیات بارز شهید باکری در استفاده‌ از بیت المال و نیز مراقبت در به‌کارگیری ابزار و وسایل در رسیدگی به امورات خانواده گفت: برخی از مسئولان شهرستان استفاده شخصی از اموال بیت‌المال را حق خود و خانواده میدانند! 
حجت الاسلام والمسلمین جوکار با اشاره به اینکه مادران و همسران شهدا پشتیبان و پناه رزمندگان بودند که توانستند در عرصه نبرد مقاومت کنند گفت: برخی از مادران و همسران شهدا در دوران جنگ تحمیلی علاوه بر کمک به جبهه، اسلحه به‌دست نیز ایستادند و کمک‌ها و امدادهای درمانی نیز داشتند. 
امام جمعه شهرستان قدس ادامه داد: صبر و بردباری خانواده اسرا و ایستادگی آنها برای برگشت آزادگان ارزشمند و صبوری همسران جانبازان قابل قدردانی است و اینها پیروان حقیقی حضرت زینب سلام الله علیها هستند و رزق کریم خداوند شامل حال آنها می‌شود.  
وی با بیان اینکه تداوم‌زندگی با ایثارگران جلوه‌ای از ایفای نقش مادران و همسران شهداست خاطر نشان کرد: راهبرد دشمن تحریف دفاع مقدس است اما راه جمهوری اسلامی روشن است و کسی که چشم بینا داشته باشد این راه را خواهد دید. 
حجت الاسلام والمسلمین جوکار با تاکید بر حفظ آثار شهدا و ایثارگران و با بیان اینکه فرزندان شهدا باید الگوی خدمت خالصانه و انقلابی باشند و با پاک دستی و امانتداری به مردم خدمت کنند، تصریح کرد: امروز کانون گرم خانواده‌ها در معرض تعرض همه‌جانبه دشمن است و باید راه درست را به جوانان و نوجوانان جامعه نشان داد.

کد خبر 1098464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha