نیاز آموزش پرورش آبادان به ۶۶۵ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه های در حال اجرا

رمضانی مجموع اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل پروژه های در دست اجرای آموزش و پرورش آبادان را ۶۶۵ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: از این میزان ۶۰۰ میلیارد ریال برای پروژه های آبادان و ۶۵ میلیارد ریال نیز برای پروژه های اروندکنار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حبیب‌الله رمضانی» امروز (شنبه 3 مهر) در نشست خبری تحت عنوان «پروژه مهر» که به منظور بازگشایی مدارس آبادان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس به ویژه شهدای آموزش و پرورش در جنگ تجمیلی و همچنین با تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام اربعین حسینی اظهار کرد: سازماندهی و ساماندهی نیروی انسانی آموزشی از تیرماه امسال آغاز شد و هم اکنون نیز محل خدمت کلیه معلمان مشخص شده است.

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبادان افزود: اگر چه شهرستان آبادان با کمبود نیروی انسانی به ویژه برای مدارس پسرانه روبه رو است اما با تدریس غیر موظف امسال این کمبود جبران شده است.

 

وی با اشاره به توزیع کتاب ‌های درسی دانش آموزان تصریح کرد: 700 هزار جلد کتاب درسی به انبار کتاب آبادان منتقل و از 20 شهریور در مدارس توزیع شده و با توجه به بازگشایی مدارس آبادان همزمان با سراسر کشور بیش از 60 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف در مدارس شهرستان آبادان سال تحصیلی جدید را آغاز می‌ کنند.

 

رمضانی با بیان اینکه 101 کلاس درس در آبادان و اروندکنار در حال ساخت است اضافه کرد: از این تعداد 83 کلاس درس در آبادان و 18 کلاس درس در اروندکنار با 118 میلیارد ریال در قالب 14 پروژه نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس آبادان و سه پروژه در اروندکنار در حال ساخت است.

 

وی مجموع اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل پروژه های در دست اجرا را 665 میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: از این میزان 600 میلیارد ریال برای پروژه های آبادان و 65 میلیارد ریال نیز برای پروژه های اروندکنار اعتبار نیاز است.

 

مدیر آموزش و پرورش آبادان از هزینه ای بالغ بر بیش از 83 میلیارد ریال برای تعمیر و تجهیز مدارس آبادان خبر داد و تصریح کرد: این اعتبار برای تعمیر و تجهیز مدارس آبادان از محل اعتبارات آموزشگاهی، آموزش و پرورش و نوسازی مدارس تخصیص پیدا کرد که برای خرید 39 دستگاه سرمایشی، سه دستگاه چاپگر، 12 دستگاه کپی، 15 دستگاه رایانه، 3500 مترمربع ایزوگام، آسفالت 2 مدرسه و تعمیرات سقف شیروانی یک مدرسه، ایمن سازی فضای فیزیکی 24 مدرسه، رنگ آمیزی و شاداب سازی مدارس، تعمیر میز و نیمکت 48 مدرسه، تعمیر و تجهیز پژوهش ‌سرا دانش آموزی، سالن های ورزشی و بدهی آب و برق مدارس هزینه شد.

 

وی با بیان اینکه در شهرستان آبادان فقط 2 روستا به لحاظ جمعیت کم دانش ‌آموزان، آموزش حضوری ارائه می شود تاکید کرد: در مدارس شهری با تراکم بالا در مهر آموزش به شکل مجازی آغاز می‌شود و تا آبان امسال با تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا کلاس‌ها را نیمه حضوری و یا ترکیبی برگزار می کنیم.

 

رمضانی از توزیع 200 دستگاه تبلت در بین دانش آموزان کم برخوردار خبر داد و بیان کرد: در خرداد ماه سال جاری با انعقاد تفاهمنامه سازمان منطقه آزاد اروند و با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره)، نوشت افزار به ارزش یک میلیارد و 700 میلیون ریال خریداری و بین سه هزار دانش آموز مدارس روستایی و مناطق محروم آبادان توزیع شد. البته علاوه بر این نیز هفت میلیارد ریال از طریق خیران و فرهنگیان آبادان برای خرید تبلت جهت آموزش مجازی خریداری و بین دانش آموزان توزیع شد.

 

وی به کسب رتبه های برتر استانی و کشور توسط 102 معلم آبادانی در جشنواره های مختلف اشاره کرد و گفت: هدی قاطع زاده در جشنواره تدریس برتر، میلاد مطوری در فراخوان مقاله درس عربی، معصومه قصابیان در مسابقات علمی برخط دبیران زیست شناسی و مریم استوارزاده به عنوان همیار مشاوران رتبه اول کشوری را از آن خود کردند.

 

مدیر آموزش و پرورش آبادان ابراز کرد: همچنین رامک صابر در فراخوان سوم استاندارد نقشه کشی معماری درجه یک، حورا تیلا در فراخوان معلمان هنرمند، فاطمه عبادی در فراخوان تولید محتوای آموزشی و ترجمعه فیلم‌های آموزشی رشته، کوروش سنایی در فراخوان معلمان هنرمند فتومونتاژ نیز مقام‌های برتر کشوری را به دست آوردند و سایر همکاران فرهنگی ما در جشنوارهای مختلف، تولید محتوای آموزشی و پژوهشی رتبه‌های اول تا سوم استانی را کسب کردند.

 

وی از راهیابی 53 دانش آموز آبادانی به حوزه پژوهش ‌سرا خبر داد و خاطر نشان کرد: این دانش ‌آموزان با شرکت در جشنواره علمی پژوهشی در رشته های قصه ‌گویی، مهارت خواندن، روایت ‌گری، داستان کوتاه، نقاشی، کلیپ آزمایشگاه، انیمیشن‌سازی، کتابچه مصور انرژی‌های نوین، فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفت عکاسی، زیست فناوری، کتابچه مصور سلول‌های بنیادی، اپلیکیشن‌ سازی، ساخت بازی رایانه ‌ای، تولید برنامه‌های کاربردی ویندوز، بسته ‌بندی گیاهان دارویی، مدرس کوچولو نانو، خلاقیت و نوآوری و کارآفرینی و جشنواره خوارزمی به حوزه پژوهش‌ سرای کشور راه یافتند.

 

رمضانی همچنین با اشاره به کسب 33 مقام در مسابقات قرآن و عترت توسط دانش آموزان آبادان در سطح کشور و خوزستان اذعان کرد: مسعود رئوف در رشته حفظ عمومی قرآن مقام اول کشوری، مینا بن ‌رشید در رشته قرائت تحقیق قرآن، معصومه خلیفه ‌زاده در رشته حفظ ویژه 20 جزء، احمد اسمعیلی در رشته حفظ 10 جزء به فینال کشوری و زینب رخیصی در رشته حفظ عمومی قرآن، فاطمه فریح پور در رشته حفظ کل قرآن و فاطمه وفایی در رشته حفظ عمومی قرآن به مسابقات مقدماتی کشور دعوت شدند.

 

وی یاد آور شد: در این راستا 26 نفر در رشته‌های مختلف قرآن و عترت، 20 نفر در حوزه مسابقات فرهنگی و بهداشتی مقام استانی و چهار نفر نیز مقام کشوری را کسب کردند و 10 دانش آموز ابتدایی نیز در رشته‌های انرژی های نوین، سلول‌های بنیادین، قصه‌گویی، محور ادبیات، روانخوانی، بازی‌های رایانه ای، نانوفناوری مقام های برتر استانی را به دست آوردند.

 

کد خبر 1098473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha