تجلی بوی ماه مهر با بازگشایی مدارس در کردستان

بازگشایی مدارس در استان کردستان روی ماه مهر را بار دیگر برای دانش‌آموزان نمایان ساخت و بوی ماه مهر و مهربانی با حضور دانش‌آموزان در کلاس درس تجلی یافت.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، کرونا که آمد مدارس به تعطیلی کشیده شد و دانش‌آموزان با دور بودن از کلاس درس تنها با استفاده از ظرفیت فضای مجازی به تحصیل علم و دانش می‌پرداختند، اما امسال با سازوکارهای وزارت آموزش و پرورش و تصمیم ستاد کروناآ مسئولان بر آن شدند تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از رویکردهای نوین زمینه جضور دانش‌آموزان را در سرکلاس درس فراهم کنند.

 

امروز نیز آیین نمادین بازگشایی مدارس استان کردستان و آغاز سال تحصیلی جدید با حضور جمعی از مسئولان استانی و کشوری، خانواده معزز شهدا و دانش‌آموزان و فرهنگیان همزمان با سراسر کشور در دبیرستان شهید نامدار مرادی ناحیه یک سنندج برگزار و زنگ مهر و مقاومت نواخته شد .

 

این روز که با حضور پر شور و نشاط دانش‌آموزان در کلاس‌های درس همراه بود زمینه حضور دانش‌آموزان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را فراهم کرد تا بار دیگر دانش‌آموزان بتوانند  کسب علم و دانش را با حضور در کلاس درس تجربه کنند.

 

 

کسب علم، طراوت و معنویت سه ویژگی مهم برای دانش‌آموزان و معلمان است

 

نماینده ولی فقیه در کردستان در مراسم بازگشایی مدارس استان، کسب علم، طراوت و معنویت را سه ویژگی و مولفه مهم برای دانش آموزان و معلمان دانست ..

 

حجت الاسلام و المسلمین پور ذهبی با تبریک هفته دفاع مقدس و تقارن آن با بهار علم و دانش، سه توصیه مهم برای دانش آموزان، معلمان و کلیه دست اندرکاران امر تعلیم و تربیت داشت که علم و علم آموزی مهم ترین این توصیه بود.

 

وی علم‌آموزی برای معلمان را بسیار مهم دانست و از آنان خواست با مطالعه و بروز کردن علم و دانش خود، بر مسائل اشرافیت داشته باشند.

 نماینده ولی فقیه در استان کردستان از طراوت و شادابی به عنوان دومین مقوله مهم و ارزشمند برای معلمان و دانش‌آموزان یاد کرد و اظهارداشت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز در فرماشات خود در قالب ورزش بر این موضوع تاکید داشته‌اند.

 

 وی خمودی و بی حالی را برای دانش‌آموزان به مثابه سم کشنده دانست و از آنان خواست طراوت، شادابی و سرزندگی خود را در مدارس حفظ کنند.

 سومین توصیه مهم نماینده ولی فقیه به معلمان و دانش‌آموزان معنویت، توجه به دین، عبادت، خویشتن داری و تقوا دانست و گفت: معنویت و حس وطن دوستی نیز بخشی از معنویت است که دستگاه تعلیم و تربیت باید به این مقوله توجه جدی داشته باشد.

 

 وی بار دیگر توجه به خدا، ارزش‌های دینی و در ذیل آن توجه به کشور و استقلال کشور را بسیار حائز اهمیت دانست.

 نماینده ولی فقیه در استان کردستان در بخش پایانی سخنان خود برای معلمان و دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان آرزوی صحت و سلامتی کرد و ابراز امیدواری کرد امسال با از بین رفتن ویروس منحوس کرونا شاهد بازگشایی پرشور و شوق مدارس در استان و کشور باشیم.

 

دانش‌آموزان مهم‌ترین سرمایه جامعه  و محور یادگیری هستند

 

مشاور معاون وزیر و ناظر وزارتی در پروژه مهر و بازگشایی مدارس کردستان، دانش آموزان را مهمترین سرمایه جامعه و محوری یادگیری دانست و گفت: خودباوری و تلاش شما باعث موفقیت و تحقق اهداف خواهد بود.

 

رخساره فضلی نماینده وزارت در بازگشایی مدارس استان در مراسم بازگشایی مدارس استان که در دبیرستان نمونه دولتی شهید نامدار مرادی ناحیه یک سنندج برگزارشد؛ تقارن آغاز سال تحصیلی با دفاع مقدس را تبریک گفت و از اینکه در استان فرهنگی کردستان به عنوان نماینده وزارت آموزش و پرورش حضور یافته است ابراز خرسندی کرد.

 

مشاور معاون وزیر و ناظر وزارتی در پروژه مهر و بازگشایی مدارس استان گفت: خوشبختانه کردستان در سطح کلان جزو یکی از موفق ترین و بهترین استان‌های کشور است.

 

وی با بیان اینکه در کنار معنویت موضوع هویت ملی بسیار مهم است و باید به آن توجه کرد؛ یادآور شد: در هفته دفاع مقدس، ما ایرانیان باید در برابر شهیدان و رزمندگان متواضعانه سر تعظیم فرود آورده و از تلاش آنان قدردانی کنیم و بگوییم که اگر امروز ایران، مقتدر است و به سوی پیشرفت و سعادت و توسعه گام برمی دارد مدیون فداکاری‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.

 

 وی با بیان اینکه شروع سال تحصیلی شرایط بسیار خاصی دارد؛ گفت: با ورود به قرن جدید قطعا نمی‌توان با روش های قدیمی و سنتی دانش‌آموزان امروز را برای ایران فردا تربیت کرد و قطعا همه ما نیازمند این هستیم که بازبینی ، بازنگری و باز آفرینی داشته باشیم و در این فرایند مهم ترین سرمایه ها و اصلی ترین نیرو های ما دانش آموزان هستند.

 

نماینده وزارت آموزش و پرورش در بازگشایی مدارس استان در ادامه سخنان خود گفت: دانش‌آموزان عزیز، همه تمهیدات برای آغاز سال تحصیلی، ساماندهی نیروی انسانی، آماده کردن کتاب‌های درسی، آماده کردن شبکه شاد، آموزش تلویزیونی و حضور مسئولان در این مراسم فقط به احترام دانش‌آموزان است و ما قدردان شما هستیم و می دانیم که چقدر بار ارزش هستید ولی شما هم باید قدر خودتان را بدانید.

 

وی افزود: دانش‌آموزان عزیز، آینده کشور ما در دستان شماست، همه مسئولین حاضر در این جمع روزی دانش‌آموز بوده‌اند و در آینده هم تعدادی از شما به عنوان مسئول در جامعه حضور خواهید یافت.

 

فضلی گفت: آینده کشور در دستان شماست  مدرسه و کلاس،  امروز جایی است که آینده ایران در آن ترسیم ، و توسط شما دانش آموزان با حمایت معلمان و مدیریت مدیران و معاونین و همراهی مربیان در مدرسه ساخته می شود و از دانش آموزان خواست که قدر لحظه های حضور خود در مدرسه را بدانند.

 

وی با بیان اینکه با آموزش در فضای مجازی فرصت های زیادی را در فضای واقعی از دست می دهیم، اظهار داشت: چه در فضای مجازی و چه در کلاس های حضوری، محور یادگیری شما دانش آموزان هستید و تا شما نخواهید چیزی را یاد نخواهید گرفت، حتی اگر بهترین معلم و امکانات هم فراهم شود، شرط اول خودباوری و تلاش خودتان است.

 

وی باورمندی به پیشرفت و ترقی را عامل موفقیت دانش آموزان دانست و گفت: اگر به یادگیری به عنوان تغییر، باور داشته و هدفمند حرکت کنید، بدون شک به هدفتان خواهید رسید و در این مسیر باید قدردان الطاف الهی باشید.

 

فضلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تفاوت شروع سال تحصیلی جدید، نسبت به سال های قبل گفت: خانواده آموزش و پرورش به عنوان یک ابر سازمان، تا چند ماه گذشته، مسئول آموزش کودکان از چهار سال تمام تا پایان دوره متوسطه بود، ولی امروز مسئولیت تعلیم و تربیت کودکان از تولد تا پایان دوره متوسطه به آموزش و پرورش واگذار شده است و این اتفاق خاص درتاریخ مکتوب ما خواهد ماند و آیندگان به این اتفاق تاریخی به خود خواهند بالید.

 

 

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب توجه همگان را به کودکان زیر شش سال جلب نمودند، تصریح کرد: نتیجه تاکید معظم له این است که ما سال تحصیلی جدید را در شرایطی آغاز می‌کنیم که کودکان زیر شش سال به عنوان کودکان پیش از دبستان ، کودکان دبستانی و دانش آموزان دبیرستانی به عنوان خانواده وزارت آموزش و پرورش و ذینفعان ممتاز درجه یک محسوب می شوند و همه ما در خدمت کودکان هستیم.

 

 

دانش‌آموزان از فرصت علم آموزی استفاده  بهتری داشته باشند

 

استاندار کردستان در مراسم بازگشایی مدارس استان گفت: دانش‌آموزان باید از لحظات عمر خود در دوران تحصیل و مدرسه به خوبی برای علم آموزی استفاده کنند.

 

بهمن مرادنیا استاندار کردستان در مراسم بازگشایی مدارس استان که در دبیرستان نمونه دولتی شهید نامدار مرادی ناحیه یک سنندج برگزارشد؛ با تبریک آغاز فصل بازگشایی مدارس به دانش‌آموزان، آموزگاران، دبیران و فرهنگیان استان، از تلاش و زحمات برنامه‌ریزان آموزش و پرورش برای شروع سال تحصیلی جدید تقدیر و تشکر کرد.

 

مرادنیا همچنین با تبریک هفته دفاع مقدس و تقارن آن با آغاز سال تحصیلی، خاطرنشان کرد: باید برای بازگشایی مدارس و آغاز تعلیم و تربیت جشن بزرگ بگیریم.

 

استاندار کردستان با بیان اینکه بخش عمده‌ای از جمعیت کشور و استان را دانش‌آموزان تشکیل می دهند؛ عنوان کرد: دانش‌آموزان باید از لحظات عمر خود در دوران تحصیل و مدرسه به خوبی استفاده کنند و با عشق و علاقه در سر کلاس‌های درس حضور یابند و این ایام را غنیمت بدانند چراکه قابل تکرار نخواهد بود.

 

 وی همچنین از معلمان خواست  عاشقانه در کلاس درس دانش‌آموزان حضور یابند و از فرصتی که خداوند برای معلمان فراهم کرده است با علم‌آموزی به دانش‌آموزان از این فرصت نهایت بهره را ببرند.

 

استاندار کردستان از دانش‌آموزان خواست قدردان زحمات معلمان خود باشند و با تواضع و فروتنی در مقام معلم بایستند چراکه معلمان هرآنچه را که در توان دارند در طبق اخلاص گذاشته و حاضر است آن را در اختیار دانش آموزان قرار دهد.

 

 وی در بخش دیگری از سخنان خود از تلاش و همت والای خیرین نیک اندیش مدرسه ساز استان کردستان تقدیر و تشکر کرد و از آنان خواست بیش از پیش زمینه بازسازی و نوسازی مدارس را در کردستان فراهم نمایند و همچنان در صحنه مدرسه سازی فعالیت کنند.

 

 مرادنیا با بیان اینکه متاسفانه در استان کردستان استقبال چندانی از واکسیناسیون نشده است؛ اظهارداشت: اگر واکسیناسیون در استان به پایان برسد قطعا بزودی شاهد بازگشایی مدارس خواهیم بود.

 

 وی سلامت و امنیت دانش‌آموزان را بسیار مهم دانست و از آحاد جامعه خواست نسبت به واکسیناسیون حساسیت بیشتری نشان داده و در مراکز تجمیعی واکسیناسیون حضور پیداکنند چراکه واکسینه شدن سلامت جامعه را در پی خواهدداشت.

 

آغاز آموزش بیش از 320 هزار دانش‌آموز کردستان در سال تحصیلی جدید

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: با بازگشایی مدارس استان از مهر ماه 1400، آموزش رسمی بیش از 320 هزار دانش‌آموز از امروز آغاز شد.

 

رشید قربانی با بیان اینکه با ورود ویروس کرونا متاسفانه حضور دانش آموزان در مدارس کم رنگ شد؛ گفت: رویکرد کلان دولت و وزارت آموزش و پرورش و مسئولین در سال تحصیلی جدید بر حضور دانش آموزان در مدارس بوده و تلاش براین است که امسال مدارس به صورت حضوری برگزارشود.

 

قربانی با اشاره به اینکه مطالعات بین المللی نشان می دهد که استفاده از فضای مجازی در بهترین حالت تنها  50 درصد از فرایند تعلیم و تربیت و آموزش و یادگیری محقق می شود؛ گفت: عدم حضور دانش‌آموز در مدرسه هم از لحاظ رشد اجتماعی و شخصیتی می تواند آسیب هایی برای دانش آموزان داشته باشد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه خوشبختانه امسال دغدغه و نگرانی اولیا و دانش آموزان نسبت به سال قبل کمتر شده است؛ خاطرنشان کرد: تلاش براین است که به تدریج و به تناسب مقتضیات و وضعیت هر منطقه به صورت حداقلی مدارس بازگشایی شوند.

 

قربانی از فراهم شدن بستر واکسیناسیون برای دانش آموزان خبر داد و ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک با تکمیل واکسیناسیون دانش آموزان زمینه حضور آنان در مدارس فراهم شود.

 

وی ادامه داد:  براساس آماری دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیماری کرونا زیاد دانش آموزان را تهدید نکرده است و کمتر از نیم درصد دانش آموزان استان آسیب های ناشی از کرونا را تجربه کرده اند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از تفویض اختیار تام به انجمن اولیا و مربیان مدارس برای بازگشایی خبرداد و گفت: شورای مدارس می توانند با تایید منطقه در خصوص نحوه فعالیت مدارس تصمیم گیری نمایند.

 

وی از زحمات اصحاب رسانه و خبرنگاران استان در پوشش اخبار آموزش و پرورش بویژه در ایام کرونا تقدیر و تشکر و ابراز امیدواری کرد که اولیای دانش آموزان بتوانند بستری فراهم کنند که دانش‌آموزان در مدارس حضور یابند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مدارس با بازگشایی مدارس تاکید کرد و از مسئولین مدارس خواست سلامت دانش آموزان را در اولویت قرار دهند.

 

وی از آغاز رسمی آموزش در مدارس استان از طریق شبکه اجتماعی دانش آموز (شاد) از سوم مهرماه 1400خبر داد و گفت: نهایتا از آبان ماه به مدارس اجازه  داده خواهدشد که به صورت ترکیبی آموزش حضوری خود را شروع کنند.

 

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت استان در پایان از همه مسئولین و دست اندرکاران استان که اهتمام و تلاش جدی در حمایت از آموزش و پرورش داشته اند تقدیر و تشکر کرد.

 

 

 در این مراسم؛ با استقبال مسئولین استانی دانش آموزان در کلاس‌های درس حاضر شدند و سال تحصیلی جدید رسما آغاز شد.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1098502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha