معرفت لازمه تحقق هنر خلاق است

ناظمی گفت: اگر هنرمند در زمینه معرفت‌اندوزی همت نکند، هرگز خلاق نخواهد بود و نمی‌توان از این هنرمند توقع داشت که صاحب سبک و شیوه‌ای منحصربفرد و ماندگار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «سیدقاسم ناظمی» امروز در آیین نواختن زنگ سال تحصیلی جدید در هنرستان هنرهای زیبای کوثر اظهار داشت: ‌مقوله آموزش در عرصه‌ هنر از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که بهره مندی از اساتید لازمه تعالی در عرصه هنر ضروری است، گفت: علیرغم اینکه هنر امری ذوقی و شخصی است اما تا هنرجو از محضر استاد بهره نبرد و آموزش نبیند نخواهد توانست به قله های رفیع موفقیت دست یابد.

وی به جایگاه پراهمیت و رفیع معلمان در حوزه آموزش اشاره کرد و گفت: با اندک تاملی در فرهنگ اسلامی و ایرانی جایگاه ویژه معلمان و سفارش‌های متعددی که در دین اسلام بر احترام به معلمان شده، روشن خواهد شد و از این رو هنرجویان باید مقام بلند معلمان را ارج نهند.

ناظمی افزود: زنان هنرمند و ادیب بسیاری صفحات زرین تاریخ ایران اسلامی را زینت داده‌اند و در تعالی فرهنگ و هنر این مرز و بوم نقش آفرینی کرده‌اند و امیدواریم تک تک شما هنرجویان با توجه به پیشینه‌ غنی تبریز در این حوزه، نمایندگان شایسته‌ای برای فرهنگ و هنر آذربایجان باشید و با همراهی اساتید و خانواده‌های خود قله های موفقیت در عرصه هنر را فتح کنید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، معرفت اندوزی را رکن اصلی و مکمل در آموزش هنر عنوان کرد و گفت: تا زمانی که هنرجو در کنار آموختن اصول و قواعد هنری، معرفت اندوزی نکند اکرچه ممکن است از لحاظ فنون هنری موفقیت ‌هایی کسب نماید اما هرگز هنرمندی خلاق نخواهد بود و نمی‌توان از این هنرمند توقع داشت که صاحب سبک و شیوه‌ای منحصربفرد و ماندگار باشد.

کد خبر 1098525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha