از توزیع بسته‌های معیشتی و کپسول اکسیژن تا راه اندازی ۱۰ مرکز واکسیناسیون در آستانه اربعین

رزمایش بزرگ کمک مومنانه مساجد منطقه ۱۲ تهران سوم مهرماه با حضور جمعی از ائمه جماعات و فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج امام خمینی (ره) همراه با توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی و کپسول اکسیژن در مسجد حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) برگزار شد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: همزمان با ایام اربعین حسینی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، روز گذشته ( شنبه سوم مهر ماه) رزمایش بزرگ کمک مومنانه مساجد منطقه 12 تهران با حضور جمعی از ائمه جماعات مساجد و سرهنگ مسعود رکنی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام خمینی (ره) و جمعی از بسیجیان خواهر و برادر این ناحیه در حوزه های وابسته تابعه آن برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین «مهدی رئوفی» در ابتدای این همایش با بیان اینکه خدمت به نیازمندان بزرگترین توصیه حضرت امام حسین (ع) به ماست، گفت: الحمدالله ملت بزرگ ایران در دوره تهدیدآمیز شیوع ویروس کرونا در خدمت رسانی به نیازمندان غافل نشدند و شبانه روزی وقت خود را صرف خانواده های مستعضعف کردند.

 

امام جماعت مسجد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) خیابان شهید قادری تهران ادامه داد: با توجه به اینکه برخی از مناطق، مناطقی هستند که میزان حضور خانواده های مستضعف در آن زیاد است، نیازمند همت مضاعف دستگاه های انقلابی و فرهنگی در این منطقه برای دستگیری از این خانواده ها است.

 

وی ادامه داد: الحمدالله ناحیه مقاومت بسیج امام خمینی (ره) با مدیریت فرماندهی محترم سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ توانسته است در دوره شیوع ویروس کرونا ده ها هزار بسته ارزاق و لوازم التحریر و سایر کمک های مومنانه را به دست نیازمندان برساند.

 

 

 

 

حجت الاسلام والمسلمین رئوفی در ادامه به مسجد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) اشاره کرد و گفت: الحمدالله امروز به همت بسیجیان خواهر و برادر این رزمایش همزمان با ایام اربعین حسینی و هفته دفاع مقدس برگزار شد تا دل بیش از هزار خانواده با رسیدن این بسته ها به دست آنان شاد شود.

 

همچنین سردار پاسدار رکنی در رزمایش منطقه 12 تهران بزرگ با بیان اینکه مردم ایران همیشه ولایت مدار و مطیع مقام معظم رهبری و ولی فقیه بوده اند، اظهار کرد: ناحیه مقاومت بسیج امام خمینی (ره) در نهضت مواسات و همدلی (احسان) از اردیبهشت ماه سال 1399 هم کارگروه را برای کمک مومنانه به نیازمندان راه اندازی کرد که از آن زمان تاکنون بیش از 14 هزار بسته معیشتی به دست نیازمندان رسیده است.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام خمینی (ره) اضافه کرد: در رزمایش کمک مومنانه مسجد منطقه 12 تهران هزار بسته معیشتی و کپسول اکسیژن به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و در آستانه اربعین حسینی میان خانواده های نیازمند به ویژه آنهایی که دارای بیماران کرونایی هستند، توزیع شد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه ناحیه مقاومت بسیج امام خمینی (ره) با همکاری مساجد منطقه 12 به ویژه مساجد فعال همچون مسجد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) ویژه برنامه جاماندگان اربعین حسینی را برگزار می کند، گفت: تلاش می کنیم در صورت امکان پیاده روی اربعین را با همکاری دستگاه های مربوطه در روز اربعین حسینی در شهر تهران برگزار کنیم.

 

حجت الاسلام غلامرضا مبرهن در رزمایش بزرگ کمک مومنانه منطقه 12 با بیان اینکه مساجد این منطقه علیرغم اینکه در دوره کرونا به دلیل واقع شدن در مناطق تجاری نیز تعطیل بودند از اجرایی شدن نهضت مواسات و همدلی کوتاهی نکردند، گفت: مرکز رسیدگی به امور مساجد ناحیه امام خمینی (ره) نیز در این زمینه همکاری های لازم را با ناحیه مقاومت بسیج امام خمینی (ره) و سایر دستگاه های تبلیغی و فرهنگی و اجتماعی مربوطه انجام داده است.

 

 

 

 

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد ناحیه مقاومت بسیج امام خمینی (ره) تهران ادامه داد: الحمدالله طی هماهنگی های صورت گرفته با مساجد مختلف منطقه 12 تهران امروز توانستیم به مناسبت هفته دفاع مقدس هزار بسته و کپسول اکسیژن را به دست خانواده های نیازمند برسانیم.

 

وی در ادامه با بیان اینکه مساحد ناحیه امام خمینی برنامه های مختلفی به مناسبت اربعین حسینی برگزار کرده و خواهند کرد، گفت: ویژه برنامه های جاماندگان اربعین حسینی در ده ها باب از مساجد این منطقه برگزار شده است تا بتوانیم پیاده روی اربعین حسینی را نیز با همکاری دستگاه های مربوطه در روز اربعین حسینی برگزار کنیم.

 

بنا بر این گزارش، هزار بسته دیگر و همچنین 50 کپسول اکسیژن در فضای مسجد علی بن موسی الرضا (ع) اعم از شبستان زنانه و مردانه و دفاتر پایگاه بسیج خواهران و برادران این مسجد دیده شده بود و پس از پایان این رزمایش با همکاری پایگاه های بسیج منطقه 12 و با مدیریت ناحیه مقاومت بسیج امام خمینی (ره) طی امروز و فردا به دست خانواده های نیازمند می رسد.

 

کد خبر 1098526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha