دفاع مقدس گنیجنه ای بزرگ برای ملت ایران است

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه توکل به خداوند، حفظ وحدت وولایت مداری رمز پیروزی ملت ایران در جنگ تحمیلی هشت ساله بود، گفت: دفاع مقدس گنیجنه ای همیشگی برای ملت ایران است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « حجت الاسلام والمسلمین « احمدرضا شاهرخی» شامگاه (3 مهر) در یادواره شهدای محلی کوی ارتش خرم آباد، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: با مروری کوتاه به آنچه در دوران دفاع مقدس واقع شد و سبب شد این جنگ تحمیلی بر یک کشوری که تازه از زیر استبداد شاهنشاهی رها شده بود می بینیم که زور گویان عالم که در هر کاری به دنبال منافع خودشان هستند، وقتی نتوانستند سقوط رژیم شاهنشاهی را مانع شوند دنبال این بودن که به گونه ای عمل کنند که جمهوری اسلامی از بین برود یا اهدافی که دنبال می کند خللی ایجاد شود.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، افزود: دشمنان برای رسیدن به اهداف خود به دنبال فردی جاه طلب و جاهل می گشتند و هم در داخل به دنبال تجزیه بودند، هم برنامه کودتا و هم مساله جنگ را دنبال می کردند.

 

وی دشمن با برنامه ریزی در هرسه حوزه کودتا،تجزیه و جنگ با برنامه ریزی اقدام کرد، بیان کرد: اما برنامه های آنان با یاری الهی، حفظ وحدت و سایه ولایت مداری مردم خنثی شد.

 

حجت الاسلام شاهرخی  با بیان اینکه در مقابل دشمنان امام راحلی بود که عارف، نخبه، فرهیخته و فرزانه بود که خداوند اورا  از امداد های الهی یاری می کرد،بیان کرد:  تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تشکیل بسیج مردم، تشکیل بسیج سازندگی و.... از تدابیر امام راحل بود. رهبر فرزانه، نخبه،

 

وی خاطرنشان کرد:  حزب بعث با حمایت دولت های شرق و غرب در حالی که به سلاح های پیشرفته روز مجهز شد، به مرز های کشورمان حمله کرد.

 

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه جنگ تحمیلی جنگ دو تا کشور هم‌مرز نبود، افزود: دولت های شرق و غرب پیشرفته ترین سلاح ها را در اختیارش قرار می‌دادند و رژیم بعث از همه امکانات مادی شرق و غرب بهره مند بود.

 

وی افزود: اسرای کشور عراق که در بین آنها افرادی از ملیت های مختلف جهان بود گواه این واقعیت است که رژیم بعث علاوه به بهره مندی از حمایت لجستیکی، مادی  وسلاح های پیشرفته از نظر نیروی انسانی هم مورد حمایت قرار می گرفت.

 

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه امام خمینی(ره) جنگ تحمیلی را یک جنگ بین المللی نامید، افزود: عراق، آمریکا، شوری، فرانسه وو انگلیس و هم پیمانان این کشورها در برابر نظام اسلامی و ملت ایران قرار گرفتند.

 

وی با اشاره به اینکه همه کشورهای غرب و شرق برای شکت نظام نوپای اسلامی دست به دست هم دادند، خاطرنشان کرد: ولی خداوند طور دیگری می خواست و با اراده الهی نهایتاً پوزه همه اینها در قطعنامه ۵۹۸ خاک مالیده شد.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان ابراز کرد: فرزندان این سرزمین با حماسه با فداکاری و ایثار با ایمان قوی در مقابل شرق و غرب ایستادند و با توکل به خداوند متعال، حفظ وحدت و ولایت پذیری پیروز میدان نابرابر جنگ هشت ساله شدند.

 

حجت الاسلام شاهرخی با گرامیداشت یاد و خاطره 6 هزار و300 شهید لرستانی افزود: فرزندان مردم لرستان در قالب تیپ 57، لشکر 84 و بسیج مردمی در دوران دفاع مقدی نقش خود را به خوبی ایفا کردند.

 

امام جمعه خرم آباد دوران دفاع مقدس را گنجینه ای بزرگ برای ملت ایران دانست و اظهار کرد: ترویج و نهادینه سازی فرهنگ ایثار مهم ترین گام در برابر توطئه های دشمنان است.

 

نماینده ولی فقیه در استان لرستان در ادامه با تقدیر از فعالیت گروه های جهادی و فرهنگی چون گروه فرهنگی و جهادی امام زین العابدین(ع)، بیان کرد: گروه جهادی فرهنگی امام زین العابدین علیه السلام در زمینه های مختلف فعالیت دارند.

 

گفتنی است، در این مراسم که به همت قرارگاه فرهنگی جهادی امام زین العابدین (ع) برگزار شد،  ازجمعی از خانواده معظم شهدا با اهدای لوح  سپاس تجلیل شد.

 

 

کد خبر 1098532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha