۱۰ هزار خانوار روستایی خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

بهی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۵ سایت نسل سه و چهار در سطح روستاهای خراسان جنوبی به بهره برداری رسیده است که بیش از ۱۰ هزار خانوار روستایی به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «مصطفی بهی» شامگاه (3 مهر) در مراسم افتتاح 35 پروژه مخابراتی شهرستان خوسف، اظهار کرد: در بحث توسعه اطلاعات، شرکت ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تلاش کرده است که بر حسب نیاز مردم توسعه پوشش آموزشی را بعد از شیوع بیماری کرونا در استان فرهنگی خراسان جنوبی که همواره یکی از دغدغه های مهم مردم بوده است را در دستور کار قرار دهد.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان جنوبی از حمایت های استاندار قدردانی کرد و گفت: در سال جاری با پیگیری های ملی و استانی شاهد شتاب توسعه ارتباطات در سطح روستاهای استان بوده ایم.

 

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بر حسب پیگیری های صورت گرفته 45 سایت نسل سه و چهار را در سطح روستاهای استان به بهره برداری رسانده ایم که بیش از 10 هزار خانوار روستایی به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

 

وی از اتصال هشت روستای دیگر به شبکه ارتباطات و اطلاعات خبر داد و گفت: با راه اندازی این سایت ها طی 10 روز آینده دو هزار خانوار دیگر تحت پوشش شبکه ملی اطلاعات قرار می گیرند و لیست 10 روستای دیگر هم به ستاد وزارت اطلاعات ارسال شده است که تجهیزات آنها به استان ارسال خواهد شد، این روستاها از محل اعتبارات طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت فناوری اطلاعات با همکاری همه اپراتورهای منطقه انجام شده است.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی بیان کرد: در توسعه ارتباطات روستایی، تنها ارتباطات کمّی مدنظر نیست لذا طرح توسعه ارتباطات روستایی با توسعه بسترسازی ارتباطات با فیبر نوری در سطح روستاهای استن اجرا کرده ایم و استان توانست جزو سه استان برتر در این زمینه باشد.

 

بهی با اشاره به اجرای 265 کیلومتر فیبرنوری در استان، گفت: تاکنون به همت مخابرات 200 کیلومتر فیبرنوری انجام شده است که 38 کیلومتر آن در شهرستان خوسف اجرا شده است.

 

وی ادامه داد: یکی از نیازهای استان با توجه به وسعت و پراکندگی آن نیاز به کانال های ارتباطی بر بستر فیبرنوری و ماهواره ای است، 10 روستای خوسف بر بستر ماهواره ای بسترهای اینترنت را دریافت می کنند.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز دوسایت کلاته ملک با هزار و 500 خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند، گفت: همچنین سایت همراه اول روستاهای گل و فریز خوسف انجام شده است و مدارس روستاهای تقی آباد، قلعه زری و محمدیه به شبکه ملی اطلاعات متصل شد.

 

بهی یادآور شد: از مجموع هزار و 400 مدرسه که سال گذشته به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است، بیش از 72 مدرسه شهری و روستایی خوسف به شبکه متصل شده اند و امروز سه مدرسه دیگر افتتاح می کنیم، امسال هم 63 مدرسه همزمان با بازگشایی مدارس از محل اعتبارات وزارت از مزایای شبکه ملی اطلاعات بهره مند می شوند.

 

وی با بیان اینکه 90 درصد روستاهای بالای 20 خانوار خوسف پوشش نسبی اینترنت را دارند و تا پایان امسال سه سایت را در دست اقدام داریم، گفت: بیش از 95 درصد روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان از پوشش همراه بهره مند خواهند شد.

 

وی ادامه داد: از حیث بهره مندی مدارس و اینترنت پر سرعت هم اکنون 80 درصد روستاهای بالای 20 خانوار خوسف به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند و با اجرای 11 سایت در دست اقدام این عدد به بیش از 90 درصد خواهد رسید.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان جنوبی گفت: امروز 35 پروژه مخابراتی در شهرستان خوسف با اعتبار 152 میلارد ریال به بهره برداری می رسد.

 

 

 

کد خبر 1098538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha