تأکید استاندار بر راه اندازی اورژانسی کشتارگاه دام خوسف

استاندار خراسان جنوبی ضمن تأکید بر راه اندازی اورژانسی بزرگترین کشتارگاه خراسان جنوبی گفت: هم اکنون این استان با توجه به دغدغه دامداران نیازمند این کشتارگاه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «حمید ملانوری» بعد از ظهر (3 مهر) از بزرگترین کشتارگاه صنعتی شرق کشور در شهرستان خوسف بازدید کرد.

 

استاندار خراسان جنوبی در جریان این بازدید از سرمایه گذار کشتارگاه خوسف قدردانی کرد و گفت: استان خراسان جنوبی در حال حاضر به شدت به کشتارگاه نیازمند است لذا تقاضا داریم این کارخانه هرچه زودتر برای رفع مشکلات دامداران راه اندازی شود.

 

ملانوری با بیان اینکه هم اکنون برای خرید تضمنی دام مجوز داریم و خرید انجام ولی دام ها به استان یزد منتقل می شود، افزود: این مهم حجم خرید را پایین آورده است و این حمل و دیر کرد و بحث اداری آن ها، دغدغه هایی را برای دامداران ایجاد کرده است.

 

وی بیان کرد: طرح اصلی کشتارگاه خوسف 100 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تمام تجهیزات آن نصب شده، لذا باید به صورت اورژانسی راه اندازی شود چراکه بحث اشتغال و ارزش افزوده آن برای استان مهم است.

 

راه اندازی کشتارگاه خوسف ظرف چند روز آینده

در این جلسه «حسن خیاط» سرمایه گذار این کشتارگاه ضمن اعلام آمادگی برای کشتار دام بعد از اخذ پروانه بهداشتی از دامپزشکی، گفت: این واحد طی چند روز آینده به بهره برداری می رسد.

 

وی ادامه داد: ساخت این کشتارگاه با اعتبار 60 میلیارد تومان که 20 میلیارد تومان تسهیلات از محل اشتغال پایدار روستایی کارگروه ملی از سال 96 شروع شده است، و تاکنون 95 درصد پیرفت فیزیکی دارد.

 

گفتنی است ظرفیت روزانه این واحد 500 راس دام سبک، 50 راس دام سنگین، و 50 قطعه شترمرغ است که شامل سردخانه نگهداری با ظرفیت یک هزار تن گوشت منجمد، نیروگاه 100 کیلوواتی، واحد بسته بندی و فرآوری آلایشات کشتارگاهی است. همچنین طرح های توسعه ای و زنجیره کامل تولید گوشت این کشتارگاه هم در ادامه اجرا می شود که در ستاد توسعه خاوران در حال بررسی است.

کد خبر 1098545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha