معامله ۱۳۷ میلیون دلار در سامانه نیما / تاکنون ۶۴ هزار زائر ایرانی به عراق منتقل شده اند

معامله ۱۳۷ میلیون دلار در سامانه نیما، سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون و ۸۶۴ هزار تومان، تاکنون ۶۴ هزار زائر ایرانی به عراق منتقل شده اند، عمليات بازگشت هوایی زائران اربعين از ۵ مهر آغاز می شود برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز یکشنبه ۴ مهر شبستان به شرح زیر است:

معاون توسعه سرمایه انسانی وزارت ارتباطات منصوب شد

«عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با صدور حکمی «هادی اصلان‌زاده» را به سمت معاون توسعه سرمایه انسانی و مدیریت منابع وزارت ارتباطات منصوب کرد.

در بخشی از این حکم آمده است: «متناسب‌سازی ساختار و تشکیلات وزارتخانه، کاهش پیچیدگی ساختارها و فرایندهای اداری با توجه به برنامه‌های جدید، شفاف‌سازی فرآیندهای مالی و استقرار نظام بودجه‌ریزی عملیاتی در سطح وزارتخانه و سازمان‌های تابعه، به‌کارگیری مدیران متخصص، فسادستیز و انقلابی در سطوح مختلف حوزه معاونت توسعه سرمایه انسانی و مدیریت منابع ستاد وزارتخانه، شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه و نظارت مستمر بر عملکرد آنان، توجه به موضوع آموزش و جانشین‌پروری و ارتقای نظام ارزیابی عملکرد برای افزایش بهره‌وری و کارایی منابع انسانی از اهم وظایف جناب‌عالی است.»

وزیر ارتباطات در این حکم ابراز امیدواری کرد: «با اتکال به خداوند سبحان و رعایت اخلاق اسلامی و تقوای الهی و با روحیه جهادی، در راستای خدمت‌گزاری به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهت تحقق اهداف «دولت مردمی، ایران قوی» موفق و مؤید باشید.»

پیش از این «سجاد بنابی» معاونت بخش توسعه سرمایه انسانی و مدیریت منابع وزارت ارتباطات را برعهده داشت.

 

معامله ۱۳۷ میلیون دلار در سامانه نیما

سامانه نیما روز گذشته، شاهد عرضه حدود ۲۰۸ میلیون دلار به صورت حواله به منظور تامین ارز واردات کشور بوده است. 

این امر حاکی از این است که نرخ ارز موثر در واردات کشور نرخ مذکور بوده است.

 

سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون و ۸۶۴ هزار تومان/دلار ۲۷ هزار و ۵۶۱ تومان

امروز (یکشنبه 4 مهر) هر گرم طلای 18 عیار یک میلیون و 141 هزار تومان، هر گرم طلای 24 عیار یک میلیون و 522 هزار تومان و هر انس طلا در بازارهای جهانی 1750 دلار است. همچنین قیمت سکه بهار آزادی طرح قدیم 11 میلیون 301 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید 11 میلیون و 864 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 5 میلیون و 905 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی 3 میلیون و 500 هزار تومان و سکه یک گرمی 2 میلیون و 170 هزار تومان است.

 

بنابراین گزارش، امروز (یکشنبه 4 مهر) در بازار ارز دلار 27 هزار و 561 تومان، یورو 32 هزار و 291 تومان، پوند 37 هزار و 927 تومانف درهم امارات 7502 تومان، لیر ترکیه 3110 تومان، یوان چین 4275 تومان است.

 

بانک مرکزی امروز (یکشنبه چهارم شهریورماه ۱۴۰۰) نرخ رسمی ۴۶ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ تمام ارزها بدون تغییر باقی ماند. امروز هر دلار آمریکا ۴۲ هزار ریال، پوند انگلیس ۵۷  هزار و ۴۵۵ ریال و یورو ۴۹ هزار و ۲۰۳ ریال ارزش‌گذاری شد. بر پایه این گزارش، امروز هر فرانک سوئیس ۴۵ هزار و ۴۲۲ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۸۵۱ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۸۸۴ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۶۱۷ ریال، روپیه هند ۵۷۰  ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۹ هزار و ۴۸۱ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۴ هزار و ۷۹۶  ریال، یکصد ین ژاپن ۳۷ هزار و۹۳۶ ریال، دلار هنگ‌کنگ پنج‌هزار و ۳۹۵ ریال و ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۴ ریال ارزش‌گذاری شد.

 

همچنین، هر دلار کانادا ۳۳ هزار و ۱۴۱ ریال، دلار نیوزیلند ۲۹ هزار و ۴۵۲ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۸۱۰ ریال، لیر ترکیه ۴ هزار و ۷۴۲ ریال، روبل روسیه ۵۷۸ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۲ هزار و ۸۷۷ ریال، لیر سوریه ۳۴ ریال، دلار استرالیا ۳۰ هزار و ۴۷۷ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۱ ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۳۰ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۲۹۰ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲‌ هزار و ۱۰۳ ریال، کیات میانمار ۲۴ ریال، یکصد روپیه نپال ۳۵ هزار و ۴۰۹ ریال، یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۷۳۲ ریال و دینار لیبی ۹ هزار و ۲۷۳ ریال تعیین شد.

 

امروز در تابلوی بانک مرکزی هر یوان چین ۶ هزار و ۴۹۶ ریال، یکصد بات تایلند ۱۲۵ هزار و ۷۲۲ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۲۹ ریال، یک‌هزار وون کره‌جنوبی ۳۵ هزار و ۵۹۵ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۸ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۹ هزار و ۸۷۱ ریال، هر لاری گرجستان ۱۳ هزار و ۴۹۵۰۳ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲‌ هزار و ۹۴۵ ریال، افغانی افغانستان ۵۲۶ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۶ هزار و ۸۲۵  ریال، منات جمهوری آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۲۰ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۲ هزار و ۶۶۶ ریال، سومونی تاجیکستان ۳ هزار و ۷۰۷ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۱ هزار و ۹۸۶ ریال قیمت خورد.

 

تاکنون ۶۴ هزار زائر ایرانی به عراق منتقل شده اند

رستم قاسمی در جریان بازدید از فرودگاه بین المللی امام خمینی گفت: یکی از دلایل اصلی مشکلات ایجاد شده برای زائران ایرانی، افزایش سی هزار نفری ویزاها بود چراکه قرار بود ابتدا سی هزار نفر به سفر اربعین اعزام شوند اما در جریان سفر آقای الکاظمی نخست وزیر عراق و دیدار با آقای رئیس جمهور، مقرر گردید سهمیه ایران به 60 هزار نفر افزایش یابد.


وی افزود: در ستاد ملی مقابله با کرونا و ستاد اربعین هم مقرر شد زائران باید هر دو دز واکسن کرونا را تزریق کرده و تست منفی هم به همراه داشته باشند.


او افزود: به عنوان وزیر راه و شهرسازی از عموم زائرانی که در جریان سفر دچار سختی شدند عذرخواهی میکنم و وعده می دهم همه زائرانی که امروز در فرودگاه معطل شده بودند تا آخر امروز به عراق اعزام شوند.


وزیر راه و شهرسازی همچنین از آغاز عملیات برگشت زوار اربعین از روز دوشنبه و آمادگی سازمان هواپیمایی کشوری و همه فرودگاه‌های عملیات اربعین و مرزهای سه گانه برای انجام این عملیات خبر داد و افزود: مقرر شد با هدف کاهش اتلاف وقت زائران و تسریع در ترخیص زوار،تست کرونای عملیات بازگشت اربعین فقط از کسانی به عمل آید که علامت‌های ابتلا به کرونا از جمله تب را داشته باشند.

 

عمليات بازگشت هوایی زائران اربعين از ۵ مهر آغاز می شود

سازمان هواپیمایی اعلام کرد عملیات رفت زائران اربعین که از روز ۲۸ شهریور ماه آغاز شده در روز دوشنبه ۵ مهرماه پایان خواهد یافت و عمليات بازگشت زائران اربعين حسينی از روز دوشنبه آغاز می‌شود.

 

بازرسان سازمان هواپیمایی کشوری به صورت میدانی نسبت به بررسی وضعیت فروش بلیت توسط دفاتر خدمات مسافرت هوایی پرداخته و با مشاهده هرگونه تخلف نسبت به تعلیق و در صورت تکرار مجوز دفاتر متخلف لغو خواهد شد، به گونه‌ای که در بازرسی‌های صورت گرفته تخلف دفتر خدمات مسافرت هوایی معین گردشگری ملت به علت گران‌فروشی محرز، این دفتر توسط کمیته نظارت سازمان هواپیمایی کشوری به مدت سه ماه تعلیق شد.

 

برهمین اساس از مسافران پرواز‌های اربعین در خواست می‌شود بلیت‌های خود را از دفاتر خدمات مسافرت هوایی معتبر خریداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه فروش بلیت پرواز‌های اربعین می‌توانند مراتب را به سامانه حقوق مسافر به آدرس www.CAO.ir و یا با شماره تلفن‌های ۴۴۶۶۱۷۹۹، ۴۴۶۶۱۸۶۶ و ۴۴۶۶۵۵۶۸، که بصورت ۲۴ ساعته آماده دریافت شکایات مسافران است، اعلام کنند.


 از ابتدای عملیات اعزام زائران تیم بازرسان وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری در فرودگاه‌های پرتردد از جمله فرودگاه حضرت امام (ره) به منظور نظارت بر پرواز‌های اربعین مستقر شده‌اند.

 

 

کد خبر 1098601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha