۹۰ درصد از فرهنگیان گیلان دوز اول واکسن را دریافت کرده‌اند

اخلاقی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد از فرهنگیان استان گیلان دوز اول واکسن را دریافت کرده‌اند گفت: هیچ خبری در مورد زمان شروع واکسیناسیون خانواده‌های دانش‌آموزان به آموزش و پرورش استان گیلان ابلاغ نشده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «جابر اخلاقی» شامگاه شنبه (3 مهر) در برنامه گفت‌وگوی خبری راه‌اندازی نسخه جدید شبکه شاد و تفاوت‌های آن با گذشته را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: شبکه شاد از زمانی که شاهد شیوع کرونا بودیم در سیستم آموزشی کشور جا افتاد و فراز و نشیب‌هایی هم داشت.

 

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش گیلان شبکه شاد را امروزه یکی از مدعیان اصلی بحث آموزش در فضای مجازی خواند و عنوان کرد: نسخه‌ای که سال گذشته از آن استفاده می‌شد، یکسری نواقص‌هایی داشت و بر اساس بررسی‌های به عمل آمده و کار کارشناسی نهایتا چند روز پیش نسخه جدید آن رونمایی شد.

 

اخلاقی با بیان اینکه سال گذشته در شبکه شاد آموزش به شکل تعاملی نبود تصریح کرد: در نسخه جدید شبکه شاد این امکان وجود دارد که معلم حین تدریس بتواند با دانش‌آموز از طریق صوت گفت‌وگو داشته باشد به این معنی که دانش‌آموز هم می‌تواند سؤال بپرسد و کلا از طریق صوت تعامل دو سویه با معلم خود برقرار کند.

 

وی عدم وجود امکان گزارش‌گیری در نسخه قدیمی شاد و برطرف شدن این مشکل در نسخه جدید آن را هم متذکر شد و با تاکید بر اینکه نواقص در نحوه حضور و غیاب دانش‌آموزان هم برطرف شده است اضافه کرد: در بحث آزمون‌ساز هم در شبکه شاد شرایط بهتری پیش آمده است و می‌توان آزمون‌ها را با کیفیت بهتری نسبت به گذشته برگزار کرد.

 

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش گیلان در پاسخ به این پرسش که چه شرایطی موجب می‌شود که مدارس از غیرحضوری به حضوری تبدیل شوند اذعان کرد: در پروتکل و الگوی آموزش در شرایط کرونایی که اعلام و ابلاغ شده سه روش حضوری، غیرحضوری و ترکیبی برای آموزش پیش‌بینی شده است.

 

اخلاقی از گروه‌بندی دانش‌آموزان برای پیگیری روند آموزش حضوری در مدارس خبر داد و افزود: در یک دوره زمانی تدریجی و با آرامش و اقتضایی روند آموزش از مجازی به حضوری تغییر پیدا می‌کند از طرفی کلیه مدارس روستایی و عشایری که جمعیت دانش‌آموزی کلاسی آنان کمتر از 15 نفر است آموزششان به شکل حضوری شروع شده است.

 

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان هنرستانی برای دروس کارگاهی خود به صورت حضوری فعالیت‌های آموزشی خود را پیگیری می‌کنند یادآور شد: در مابقی مدارس با جمعیت بیشتر طی هفته‌ها و ماه‌های دیگر به تدریج شرایط آموزش حضوری برقرار می‌شود و درس‌های خود را سر کلاس درس و با حضور معلمان پیگیری می‌کنند.

 

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش گیلان در ادامه توزیع کتاب‌های درسی دانش‌آموزان از طریق سامانه‌ای که برای این کار اعلام شده است را متذکر شد و ابراز داشت: هیچ کتاب درسی خارج از این سامانه ارائه نمی‌شود و زمانی که برای شروع ثبت‌نام و ثبت سفارش کتاب‌ها اقدام شد دانش‌آموزان می‌توانستند به دو روش کتاب‌های خود را دریافت کنند.

 

اخلاقی ثبت سفارش توسط مدیر مدرسه و ثبت سفارش توسط خود دانش‌آموز را دو روش دریافت کتاب‌های درسی اعلام کرد و گفت: تمام دانش‌آموزانی که ثبت نام آنان درست انجام شده و از طریق سامانه ثبت سفارش کرده باشند کتاب‌های آنان آمده است فقط فرآیند تحویل کتاب به ادارات و بعد توزیع در سطح مدارس استان کمی زمانبر است.

 

وی با تاکید بر اینکه تمام دانش‌آموزانی که به موقع ثبت نام کرده‌اند کتاب‌های درسی خود را دریافت کرده‌اند اظهار داشت: با توجه به اینکه زمان ثبت نام تمدید شد چند روزی طول می‌کشد تا کتاب‌های درسی آنان تحویل داده شود از سویی امسال هیچ گونه کسری کتابی نداریم و تمام عناوین کتاب‌های درسی به موقع چاپ شده است.

 

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش گیلان بیش از 97 درصد دانش‌آموزان استان در سامانه سیدا ثبت‌نام کرده‌اند خاطرنشان کرد: یک درصدی از دانش‌آموزان استان گیلان شامل افرادی که تجدیدی شهریور داشتند و یا جهشی بودند و یا کسانی که به هر دلیل ثبت‌نام نکرده‌اند مجدد شرایط ثبت نام برای آنان فراهم می‌شود.

 

اخلاقی در پاسخ به این پرسش که واکسیناسیون خانواده‌های دانش‌آموزان علیه کرونا از چه زمانی شروع می‌شود تصریح کرد:  واکسیناسیون فرهنگیان با همکاری خوب علوم پزشکی در حال انجام است و تاکنون واکسیناسیون خانواده‌ها به طور خاص به ما ابلاغ نشده البته واکسیناسیون عمومی مردم در جریان است.

 

وی از تزریق دوز اول واکسن کرونا به 90 درصد از فرهنگیان استان گیلان و تزریق دوز دوم به حدود 60 درصد آنان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی سخن داد و خاطرنشان کرد: بر اساس آمارها و گزارشات موجود، روند واکسیناسیون فرهنگیان و دانش آموزان گیلانی که چندی قبل اعلام شده به خوبی در حال انجام است.

 

کد خبر 1098611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha