شب خاطره «اسارت در تنگه ابوقریب» در مسجد محمد رسول الله(ص) برگزار شد

به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، شب خاطره «اسارت در تنگه ابوقریب» شامگاه دیروز در مسجد محمد رسول الله(ص) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، اولین شب خاطره روستایی حوزه هنری در سال 1400 در روزهای آغازین هفته دفاع مقدس با عنوان شب خاطره«اسارت در تنگه ابوقریب» به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و در راستای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای والامقام آن دوران در مسجد محمدرسول‌ الله(ص) روستای یامچی برگزار گردید.

 

در این مراسم استاد ولی‌الله کلامی زنجانی، حاج حسین محمدی از فعالان فرهنگی استان، میثم احمدی حوزه مقاومت بسیج حضرت ابوالفضل(ع)، رزمندگان دوران هشت‌ سال دفاع ‌مقدس روستای یامچی و اهالی روستا حضور داشتند.

 

در ادامه ضمن تجلیل از رزمندگان و آزادگان روستای یامچی، شاعر آئینی و نامی کشور استاد کلامی در خصوص صبر و استقامت حضرت زینب کبری(س) و در وصف ایثارگری‌ها و رشادت‌های شهدا و رزمندگان انقلاب به شعرخوانی پرداختند.

 

در این مراسم، حاج حسین محمدی از رزمندگان و مدافعین حرم  اجرای این  برنامه رو برعهده داشتند و سه تن از رزمندگان روستا «معرفت‌الله قاسمی»، «تقی بیات» و «آراز ملکلی» به نقل خاطرات خود از لحظه‌های وحدت، برادری و از خودگذشتگی رزمندگان دوران 8 سال دفاع مقدس و شور و هیجان و اشتیاق جوانان به امام و ولایت پرداختند.

 

در شب خاطره روستایی«اسارت در تنگه ابوقریب»؛ آراز ملکلی یکی از رزمندگان روستا به مداحی و یکی دیگر از اهالی روستا به بیان اشعاری در خصوص شهدا و رزمندگان پرداختند. تقی بیات از دیگر رزمندگان روستای یامچی از روزهای حضورشان در جبهه‌های حق علیه باطل و محاصره خود و همرزمان‌شان در تنگه ابوقریب و وقابع و رویدادهایی روزهای اسارت در عراق و چگونگی برخورد نیروی‌های بعثی با رزمندگان به خاطره‌گویی پرداخت.

 

این برنامه به همت حوزه هنری زنجان و همکاری و مشارکت حوزه مقاومت بسیج حضرت ابوالفضل(ع) و کنگر ه 3535 شهید استان بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد محمدرسول‌ الله(ص) روستای یامچی برگزار شد.

 

کد خبر 1098617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha