هفته طلایی واکسیناسیون عمومی در زنجان

به گفته قزلباش، در هفته طلایی واکسیناسیون عمومی در استان زنجان ۴۱ مرکز ثابت و ۱۵ تیم سیار در سطح استان مستقر هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا به امروز در سطح استان، با همکاری مردم، بیش از ۷۰۰ هزار دز واکسن تزریق شده که از این تعداد، ۴۸۰ هزار دز اول، و مابقی دز دوم می‌باشد.

 

پرویز قزلباش افزود: خوشبختانه استقبال هم استانی های عزیز، در تزریق واکسن، طی چند ماه گذشته، سبب شده که دانشگاه علوم پزشکی زنجان جزو دانشگاه‌هایی باشد که بیشترین دز واکسن تزریقی را دارد

 

وی تصریح کرد: ما در مقطع بسیار حساسی قرار گرفتیم، و با همت مردم عزیز استان می‌توانیم از این مقطع حساس عبور، و از فرصت طلایی موجود، نهایت استفاده را ببریم.

 

رئیس کلان منطقه ۶ آمایش کشوری با اشاره به زیرساخت‌های بسیار مطلوبی که در حال حاضر برای واکسیناسیون در استان فراهم شده است، اظهار کرد: از سوی دیگر، بیماری در موج پنجم به تدریج روند کاهشی به خود گرفته و از نظر تزریق واکسن، بهترین زمان است.

 

مدیر ارشد دانشگاه علوم پزشکی زنجان  از فعالیت ۴۱ مرکز ثابت و ۱۵ تیم سیار واکسیناسیون در سطح استان زنجان خبر داد و افزود: هم زیرساخت‌ها برای تزریق وسیع واکسن فراهم است و هم ما می‌توانیم روزانه، ۳۵ الی ۴۰ هزار دز واکسن، با همین وضعیت تزریق کنیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه بعد از فروکش کردن موج پنجم کرونا، یک ماه الی یک ماه و نیم فرصت داریم و بر اساس تحلیل‌های موجود، ممکن است در آبان ماه، روند شیوع بیماری، مجددا افزایشی شود، تصریح کرد: این مدت، یک فرصت و پنجره طلایی برای مردم استان است و اگر بتوانیم از امروز تا یک هفته آینده، با استقبال پرشور مردم، واکسیناسیون گسترده و دقیق در حجم وسیع داشته باشیم، قطعاً می‌توانیم به تمام اهداف مدنظر دست یابیم و امیدوار باشیم که بیماری را به نحو مطلوبی کنترل کنیم.

 

قزلباش تزریق سریع و وسیع واکسن در سطح استان را اصلی‌ترین راهکار در مقطع کنونی عنوان کرد و افزود: وقتی حجم وسیعی از واکسن تزریق شود، قطعاً در بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس پیشتاز خواهیم بود و این اقدام با اطمینان بیشتری انجام می‌پذیرد.

 

وی تصریح کرد: وقتی ‌مردم، کسبه و اصناف توجه و برخورد درستی در خصوص واکسیناسیون داشته باشند، و حجم وسیع و پوشش قابل ملاحظه واکسیناسیون انجام شود، قطعاً کسب و کارها رونق می‌گیرد و زودتر از موعد مقرر به راه می‌افتد، و تعطیلات کمتر و محدودیت‌های کمتری هم خواهیم داشت.

کد خبر 1098628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha