برگزاری راهپیمایی نمادین اربعین در استان سمنان

حجت‌الاسلام عبدالهی از برگزاری راهپیمایی معنوی و نمادینی با محوریت هیئت‌های مذهبی و مردم و با هماهنگی دستگاه‌های مختلف در سطح استان سمنان به مناسبت اربعین حسینی، خبرداد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛«حجت‌الاسلام عباس عبدالهی» درجمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری  پیاده‌روی نمادین اربعین حسینی در هشت شهرستان استان سمنان از ساعت هشت صبح روز دوشنبه الی ۱۷ همان روز گفت: با مجموعه استانداری، فرمانداری و شهرداری‌ها و سپاه، بسیج و ناجا برای برگزاری این مراسم معنوی هماهنگ و اقدامات مورد نیاز برنامه‌ریزی شده است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه این مراسم محوری و معنوی با محوریت هیئت‌های مذهبی و مردم برگزار می شود اضافه کرد: در شهرستان سمنان راهپیمایی نمادین اربعین از میدان امام حسین (ع) به سمت میدان امام حسن (ع)، میدان امام علی (ع) و ختم به موزه دفاع مقدس خواهد شد و در شهرستان شاهرود نیز این مراسم از سه راه مجن به سمت امامزاده سید ابوالقاسم شهر بسطام برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام عبدالهی با اشاره به اینکه در شهرستان سرخه این مراسم معنوی از داخل این شهر به سمت امامزادگان لاسجرد پیش بینی شده است اظهارداشت: در شهرستان مهدی شهر این مراسم از میدان امام رضا (ع) تا مقبره شهدای گمنام و در شهرستان گرمسار از امامزاده اسماعیل (ع) تا گلزار شهدا و درشهرستان دامغان نیز از میدان امام حسین (ع) تا زینبیه برگزارخواهد شد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه با توجه به شرایط حاکم بر جامعه به دلیل کرونا برگزاری چنین رویدادهایی در روحیه معنوی مردم استان سمنان تأثیر خوبی دارد اظهارامیدواری کرد: مردم در این مراسم حضور خوبی داشته باشند و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین همراه داشتن لوازم شخصی و ماسک را نیز مد نظر قرار دهند.

 

وی درادامه قرائت زیارت پرمحتوای اربعین همزمان با ساعت ۱۱ صبح روز اربعین با حضور مردم  را از دیگر برنامه ها عنوان کردوافزود: این مراسم ختم به نماز جماعت در شهرستان‌های مختلف استان می‌شود.

 

حجت‌الاسلام عبدالهی با اشاره به اینکه این برنامه در فضای باز برنامه‌ریزی شده اظهارداشت: تمام پروتکل‌های بهداشتی نیز در آن رعایت می‌شود تا شاهد یک برنامه استانی هماهنگ پرشور در روز اربعین حسینی باشیم.

 

کد خبر 1098672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha