بیش از ۱۱ هزار دانش‌آموز فومنی در ۱۷۱ واحد آموزشی مشغول به تحصیل هستند

بیتا گفت: ۱۱ هزار و ۱۳۱ دانش‌آموز در ۱۷۱ واحد آموزشی سال تحصیلی جدید خود را آغاز کردند.

«ایوب بیتا» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از فومن با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره 406 شهید شهرستان، 53 شهید دانش‌آموز و 10 شهید فرهنگی اظهارکرد: 171 واحد آموزشی در سال تحصیلی جدید پذیرای دانش‌آموزان شهرستان فومن است.

 

مدیر آموزش و پرورش فومن افزود: 11 هزار و 131 دانش‌آموز در 564 کلاس درس، سال تحصیلی جدید خود را از سوم مهر آغاز کردند.

 

وی به جمعیت دانش‌آموزی شهرستان در سال تحصیلی 1401-1400 اشاره کرد و گفت: عمده افزایش این جمعیت به تعداد حدود 256 دانش‌آموز مربوط به مقطع پایه اول ابتدایی است.

 

بیتا با اشاره به بخشنامه «الگوی فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس در شرایط کووید 19»، برای سال تحصیلی 1401-1400، تصریح کرد: حضور دانش‌آموزان در مدرسه، نقش معلم در تربیت و یادگیری و تأثیر تعلیم و تربیت حضوری بر دانش‌آموزان، غیرقابل جایگزین است.

 

مدیر آموزش و پرورش فومن با اشاره به اینکه بازگشایی مدارس کم جمعیت روستایی به اختیار مدیران مدارس، انجمن اولیا و مربیان و با مصوبه شورای مدرسه امکان پذیر است بیان کرد: بازگشایی مدارس، ضمن رعایت حفظ سلامت دانش‌آموزان، معلمان و خانواده‌ها، به صورت اقتضایی و تدریجی است؛ مدارس به‌صورت آرام و تدریجی با روش‌های ترکیبی (حضوری و غیرحضوری) ابتدا در مدارس کم جمعیت روستایی و همچنین دروس کارگاهی و عملی هنرستان‌ها بازگشایی خواهند شد.

 

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اولویت های تعیین شده، از امروز و با آغاز رسمی سال تحصیلی جدید، دانش آموزان مدارس کم جمعیت روستایی در شهرستان، هنرجویان هنرستان ها برای درس های مهارتی ، آموزش را به صورت حضوری آغاز می کنند.

 

کد خبر 1098695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha