درجه سرتیپ تمامی شهید حاج یونس زنگی آبادی به خانواده ایشان تقدیم شد

طی مراسمی درجه سرتیپ تمامی شهید حاج یونس زنگی آبادی به خانواده ایشان تقدیم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان در پنجمین روز از هفته دفاع مقدس، مراسم سالگرد دو شهید گمنام آرمیده در ستادسپاه ثارالله استان کرمان که یکی از این شهدا به اتفاق شهید گمنام دیگری که در تپه نورالشهدای شهر راین مدفون است و در چهارم مهرماه سال ۹۲ میهمان استان شدند؛ صبح امروز برگزار شد.

 

این مراسم با سخنرانی سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه ثارالله استان همراه بود.

 

 

 

همچنین در این مراسم ضمن تجلیل از خانواده سردار شهید حاج یونس زنگی آبادی از سرداران بزرگ و نام آور لشکر ۴۱ ثارالله؛ درجه سرتیپ تمامی آن شهید والامقام که به امضای فرمانده کل سپاه و رییس ستادکل نیروهای مسلح رسیده به خانواده ایشان اهدا شد.

 

سردار شهید حاج یونس زنگی آبادی در سال ۱۳۴۰ در زنگی آباد از توابع شهر کرمان متولد و در ۲۵ دی ماه سال ۱۳۶۵ به عنوان فرمانده تیپ امام حسین لشکر ۴۱ ثارالله در شلمچه آسمانی شد.

 

 

حاج قاسم در وصف او گفته بود « همه امید ما شهید زنگی آبادی بود؛ خیلی هم دوستش داشتم من. جزو ستون های لشکر ما بود و این وقتی توی خط بود من احساس می کردم یک لشکر در خط بود. نترس، شجاع، محلی به ترکش و تیر نمی گذاشت. شاید صد گلوله می آمد این یکبار خم نمی شد.

 

 

می دوید این طرف و آن طرف خط، بچه ها را جمع می کرد، حرف می زد، صحبت می کرد؛ نمی دانم واقعاً ظهر عاشورا آنچه که ترسیم می کنند، رجزهایی که خوانده می شد، اصحاب با یک شوق و ذوقی دور امام می چرخیدند؛ شهید زندگی آّبادی اینطوری بود.

 

در هر خطی قرار می گرفت من احساس می کردم محال است آن خط بشکند.»

 

کد خبر 1098700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha