ورود شیرابه ها معضل اصلی تالاب انزلی/ احیا تالاب نیازمند همت ملی است

احمدی با بیان اینکه تالاب انزلی یکی از مناطق ارزشمند گردشگری گیلان است گفت: حل معضل شیرابه‌ها زمینه احیا و توسعه تالاب انزلی را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، « محمدرضا احمدی» امروز ( یکشنبه، ۴ مهر ) در جلسه کمیته احیای تالاب انزلی که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد اظهارکرد: تالاب انزلی از سرمایه‌های ارزشمند گیلان شمرده می‌شود. ‌



نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بی‌توجهی به تالاب، زمینه انقراض انواع پرندگان را در این منطقه فراهم کرده است گفت: در گذشته چندین میلیون پرنده در تالاب بود ولی اکنون به چند هزار رسید.‌



وی به معضلات و دلایل نابودی تالاب انزلی اشاره و اذعان کرد: شیرابه‌ها از اصلی‌ترین معضلات تالاب است که به انزلی و دریا سرازیر می‌شود.

 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: شیرابه‌‌ها و فاضلاب‌های سراوان، گوهررود، زرجوب، سیاه اسطلخ، صومعه سرا و رشت به سمت تالاب و دریا سرازیر می‌شود این خود یک فاجعه در استان شمرده می‌شود.



وی به آسیب‌های انسانی و بهداشتی در این حوزه پرداخت و تصریح کرد: نیروهای انسانی که در این محدوده‌‍‌ها و مناطق عنوان شده، زندگی می‌کنند، دارای انواع امراض هستند و از لحاظ بهداشت محیط با مشکلاتی روبه رو هستند.

 

احمدی اظهار داشت: بسیاری از بیماری‌ها که مردم آن مناطق به آن مبتلا هستند، بر اثر شیرابه‌ها و فاضلاب است.

 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حل معضل تالاب انزلی نیازمند همت همه دستگاه‌ها از جمله محیط زیست، علوم پزشکی، شهرداری و دانشگاه و تحقیقات است که با مشارکت و همکاری معضل احیا شناسایی و برطرف شود. 

کد خبر 1098734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha