معجزه محبت اهل بیت و امام حسین (ع) را باید درک کنیم

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: معجزه محبت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و امام حسین (ع) را باید درک کرده و پذیرفته باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، ظهر یکشنبه چهارم مهر ماه و همزمان با نوزدهم ماه صفر و در آستانه ایام اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفای ایشان در ویژه برنامه «قرار عاشقی» با محوریت «قافله عشق و جاماندگان اربعین حسینی» به صورت آنلاین و در فضای مجازی برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین «علیرضا پناهیان» در ویژه برنامه قرار عاشقی گفت: معجزه محبت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و امام حسین (ع) را باید درک کرده و پذیرفته باشیم. اگر این معجزه برای ما به عنوان امری خارق العاده پذیرفته شده و مبانی منطقی آن را هم درک کرده ام.

 

استاد حوزه و دانشگاه افزود: منطق این معجزه منطق ولایت است و منطق اثر وضعی که ولایت بر روح یک انسان و بر روح جامعه باقی می گذارد که این امر در زیارت جامع تبیین شده است. اگر این موضوع را درک کنیم به این باور می رسیم که مجالس توبه و دعا که برگزار می شود همه ثمره ولایت و محبت اهل بیت (ع) است.

 

وی با اشاره به حضور عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در پیاده روی اربعین خاطرنشان کرد: گذشت و فداکاری، سخاوت و بخشش، کمک به دیگران، عزت طلبی، تواضع، اخلاق فردی، آرامش روحی و روانی، تهذیب نفس، صبر و مقاومت در راه خدا، محبت، همدلی و برادری، سخاوت و مهمان نوازی، عدالت طلبی و ظلم ستیزی از آثار و برکات پیاده روی اربعین است.

 

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به حال و هوای معنوی مراسم اربعین و پیاده روی اربعین، گفت: زائران اربعین باید از فرصت ارزشمندی که به دست آورده اند در راستای شناخت معارف اربعین، اهداف قیام امام حسین (ع) استفاده کنند و همدلی را تمرین کنند. در کنار محبت اهل بیت (ع) و شور حسینی، فلسفه عاشورا و نهضت امام حسین (ع) را نیز بشناسند.

 

در ادامه ویژه برنامه قرار عاشقی که به صورت زنده از http://Live.whc.ir/marasem پخش شد، تصاویری از کربلای معلی پخش شد. همچنین مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز به مدیحه سرایی پرداختند. 

 

با توجه به اینکه  اولین سالگرد مرحوم دانیال عبداللهی، همکار پرتلاش و جهادگر حوزه های علمیه خواهران نیز بود، کلیپی از اقدامات وی در عرصه فرهنگی و حوزوی به نمایش گذاشته شد.

 

در ادامه مراسم، تصاویر زنده ای از  مقابل گنبد و بارگاه ملکوتی حضرت سیدالشهدا(ع) به همراه مداحی برای علاقه مندان و جاماندگان اربعین پخش شد.

کد خبر 1098767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha