عمود آخر؛ محور عشق

شکوه و جلال حضور مردم در موکب اربعین حسینی برای جاماندگان از اربعین در این شب‌های منتهی به اربعین را با هیچ زبان و قلمی نمی‌توان بیان کرد؛ اینجا هر چه هست عشق است و دلدادگی و ایمان.

خبرگزاری شبستان؛ مازندران/ مریم نظری؛ امسال با توجه به شرایط و محدودیت‌های خاص سفر ایام اربعین و جاماندگان بسیاری از این قافله عشق، جمعی از فعالان فرهنگی در شرق استان مازندران و در شهرهای بهشهر و نکا به صورت جداگانه اقدام به راه‌اندازی مواکب اربعین کرده اند و با بازسازی فضای اربعینی در این مناطق حال و هوای اربعین را به شهر و دیارمان آورند.

مشتاقان اربعینی که امسال از رفتن به سفر اربعین جا ماندند در فضای اربعین بازسازی شده توسط موکب شهدای بهشهر و موکب انصارالحسین(ع) نکا حال و هوای اربعین را مهمان دلهایشان کردند.

 

بازسازی صحنه های مختلف پیاده روی اربعین، برپایی غرفه های مختلف در مسیر نمادین پیاده روی اربعین در این شهرها و خدمات رسانی به مردم همه و همه تداعی کننده روزهای پر شور و عشق برای مردمی است که پیاده روی اربعین را تجربه کرده اند و تجربه جدید برای کسانی که تا کنون در این مسیر نبوده اند.

 

عمود آخر بهشهر در این شب‌ها لنگر ایمان و محور عشق شده است تا همه دلدادگان به امام حسین(ع) و اولیای الهی در این عشق غوطه ور شده و حال که دیدار یار با حضور در حرم میسر نمی‌شود؛ خود را سیراب از عشق به امام حسین(ع) کنند و چه خوب این روزها و شب‌ها در بهشهر این متن و شعر ناب تفسیر شده است: " حالا که تا دیدار تو ما را نمی‌برند؛ ما قلبمان شکست؛ حرم را آورده‌ایم."

 

عاشقانی که آمدند تا آرزو به دل حسین و کربلای حسین نمانند

و رزمایش جاماندگان اربعین در نکا هم قبله آمال بسیاری از مردمی شده است که آرزوی رفتن به کربلا را داشته اند و پیرمردان و پیرزنانی که عصازنان و شاید گاهی خمیده به شوق زیارت کربلا از دور آمده اند تا نفسی با یار تازه کنند و به قول خودشان آمدند تا آرزو به دل حسین و کربلای حسین نمانند.

اینجا هر چه هست عشق و دلداگی برای امام حسین(ع)، یارانش و اهل بیت است و از کودکی که تاحالا کربلا را ندیده و با زبان کودکی اش می گوید تازه اینجا بوی کربلا را حس کردم تا مادری که از بابلسر به بهشهر آمده تا در ثواب این رزمایش و جاماندگان از اربیعن حسینی شریک شود؛ همه و همه عشق و دلدادگی برای حسین است.

ستاد اربعین حسینی در بهشهر و نکا این روزها سنگ تمام گذاشته اند و جانانه برای توسعه فرهنگ حسینی وارد میدان شده‌اند و اکنون نوبت ماست که زینبی وارد کار شده و پیام‌رسان خوبی برای این همه عشق و ارادت به امام حسین (ع) باشیم.

خدمت به زائران زیر بیرق امام حسین(ع)

«سیدعلی حسینی» با اشاره به خدمات‌دهی به جاماندگان از اربیعن حسینی در بهشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران اظهار کرد: فضایی معنوی و ارزشی در بهشهر برپا شده است تا همه ما زیر بیرق امام حسین(ع) به یاران و دوستدارانش خدمات ارائه کنیم.

مدیر موکب شهدا شهرستان بهشهر افزود: اگر چه امسال از قافله یاران در کربلا و پیاده روی اربعین کربلا جامانده ایم اما عشق به امام حسین(ع) همواره در قلب‌های ما روشن است و اکنون خدمات ارزشمندی دیگری به همشهریان خود ارائه می کنیم تا تداعی کننده اربعین برای جاماندگان از این سفر معنوی باشد.

«نقی پورقربان» هم با اشاره به برپایی موکب جاماندگان اربعین حسینی در نکا و برپایی غرفه‌های مختلف در این شهرستان و برپایی مراسم عزاداری و مداحی و سخنرانی خاطر نشان کرد: تلاش شد تا در بازسازی صحنه های مختلف پیاده روی اربعین و خدمات رسانی همه نکات رعایت شود تا افراد خود را در آن فضای معنوی احساس کنند.

مدیر موکب انصارالحسین(ع) نکا به خبرنگار خبرگزاری شبستان در مازندران گفت: هدایت خداوند موجب دوستی ما با امام حسین(ع) شده است و باید تلاش شود تا این دوستی مستحکم تر از همیشه ادامه داشته و حلقه اتصال و دوستی و محبت ما با این امام همام بیشتر از همیشه شود.

وی افزود: اربعین متعلق به همه اقشار و گروههاست و ما فقط خدمات رسان به زائران امام حسین(ع) در زیر پرچم این امام بزرگوار هستیم و تلاش داریم تا با در دستور کار قرار دادن شعار «حب الحسین(ع) یجمعنا» همه با هم و دور هم جمع شده و گرد هم آییم و حسینی فکر و حسینی عمل کنیم.

عشق به امام حسین(ع) را قیمتی نیست و عشقی است که زمان و مکان نمی‎شناسد و این روزها برخی از دوستان و آشنایان یا در راه پیاده‌روی اربعین هستند یا اینکه از جا ماندگان هستند و اکنون با مرور خاطرات گذشته خود از این مسیر پراتفاق می‌گویند.

پیاده روی اربعین حسینی مسیر دلدادگی است؛ مسیری است که شاید برای هر کسی معنا و مفهوم خاص خود را داشته باشد و قدم نهادن در این مسیر و برای امام حسین(ع) تنها دلدادگی می خواهد؛ دلدادگی که پیرمردی را با بیش از 60 سال سن به عنوان برقکار پای عمودآخر در بهشهر می کشاند و وقتی از ایشان در این باره و چرا روزانه اینهمه سعی برای موکب ها دارد با گریه می گوید؛ عشق به امام حسین(ع) ما را نگه داشته است؛ چگونه عاشق نباشیم و در راه حسین(ع) نمانیم.

به گزارش شبستان، حسین(ع) عشقی است که نمی شود فراموش کرد و کاش همه ما با عشق به امام حسین(ع) و برپایی عزاداری ها؛ راه و روش حسینی برای خود برگزیده و با فکر حسینی، عمل حسینی داشته باشیم و عشق حسین(ع) همچنان در دل هایمان پرتلالو بماند.

کد خبر 1098794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha