دومین جشنواره میراث ناملموس با معرفی مفاخر گیلانی برگزار می شود

مصباح از برگزاری دومین جشنواره مستند میراث ناملموس گیلان به‌‌منظور معرفی چهره‌ها و مفاخر استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «سید امیر مصباح » امروز(یک‌شنبه، ۴ مهر) در آیین رونمایی از پوستر دومین جشنواره مستند میراث ناملموس در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تسلیت درگذشت آیت الله حسن‌زاده آملی که خسران بزرگی برای کشور است و همچنین شاعر ارزشمند گیلان «سیدامیر فخر موسوی»، جشنواره میراث ناملموس را شیوه‌ای نو و مبتکرانه در معرفی هنرمندان و مفاخر استان برشمرد.

 

معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه برگزاری اولین دوره جشنواره که از مطالبات هنرمندان فیلم‌ساز استان است با مشکلات و نواقصی همراه بود افزود: در برگزاری دومین دوره این جشنواره با محوریت معرفی مفاخر، ضعف‌ها شناسایی و مشکلات برطرف شد و دومین دوره با کیفیت بهتری اجرایی می‌شود.

 

وی برگزاری جشنواره مستند میراث ناملموس را گامی در جهت ثبت مفاخر و آثار هنری استان و ماندگاری آن برای نسل‌های آینده دانست و بیان کرد: در این جشنواره از ۲۰۰ چهره برتر استان، ۱۰ چهره برگزیده شدند که انتخاب برگزیدگان با توجه به ظرفیت‌های بالای فرهنگی و هنری گیلان کاری دشوار بود و در سال‌های بعد شاهد انتخاب سایر مفاخر استان خواهیم بود.

 

مصباح با تاکید بر کیفت برگزاری جشنواره اعلام کرد: جشنواره امسال با رویکرد کیفی برگزار می‌شود تا جشنواره‌ای شایسته ظرفیت‌های فرهنگی گیلان برگزار شده و گامی برای معرفی بیشتر این میراث ناشناخته باشد.

 

«مجتبی رفیعی» نیز در این مراسم با بیان اینکه در مجموع ۵۹ نفر در این جشنواره شرکت کردند گفت: از این تعداد ۴۸ نفر را آقایان و ۱۱ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

 

 دبیر جشنواره مستند میراث ناملموس گیلان با بیان اینکه محور جشنواره امسال چهره‌ها و مفاخر گیلان هستند بیان کرد: ۳۰ نفر از شرکت کنندگان از رشت و هفت شرکت کننده از تهران در این جشنواره حضور دارند.

 

وی تاکید کرد: با برگزاری این جشنواره آثاری کیفی در زمینه میراث ناملموس که در حال فراموشی است برای آیندگان به یادگار می‌ماند.

 



 

کد خبر 1098807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha