کنترل های بهداشتی در برگشت زوار باید تشدید شود/ موکب ها برای برگشت زوار در مهران آمادگی لازم را دارند

کرمی با بیان اینکه در چند روز آینده شاهد موج برگشت زوار اربعین حسینی از مرز مهران به کشور خواهیم بود، گفت: روزانه بالای ۱۲۰۰ اتوبوس برای برگشت زوار اربعین حسینی از مرز مهران و استان نیاز است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام،  معاون امور هماهنگی استاندار ایلام، (۴ مهر) در جلسه ستاد ویژه اربعین حسینی به ریاست استاندار ایلام، اظهار کرد:  بر اساس موافقت کشور عراق ۶۰ هزار نفر از زوار  ازطریق مرز هوایی برای زیارت عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی سهمیه در نظر گرفته شده است.

 

« احمد کرمی» با بیان اینکه  از این  ۶۰ هزار نفری که برای پیاده روی اربعین حسینی به کشور عراق مسافرت می کنند، تنها  40 هزار نفر بلیت رفت و برگشت دارند، افزود: به طور قطع ما در پایانه مرزی مهران، باید آمادگی لازم را  برای بالای صد هزار نفر جمعیت زائر برگشتی از مرز مهران داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه روزانه بالای 1200 اتوبوس برای برگشت زوار اربعین حسینی از مرز مهران و استان نیاز است، ابراز کرد: موکب های اربعین حسینی برای پذیرایی زوار در برگشت، در  پایانه مرزی فعال است که برای روز  ۱۰ هزار پرس غذای گرم نیاز است و این میزان در شب به دو برابر افزایش خواهد یافت.

 

معاون امور هماهنگی استاندار ایلام ابراز کرد: در روزهای آینده نیز تعداد مواکب افزایش خواهد یافت و  البته خدمات ارائه شده در موکب های اربعین حسینی تا کنون با توجه به محدودیت هایی که داشته اند قابل قبول بوده است.

 

کرمی بیان کرد: تست های کرونا و تست های پی.سی. آر در مرز مهران باید با کنترل بیشتری انجام شود، از سوی دیگر پیشنهاد می شود که در ورودی همه استان های کشور در برگشت زوار، تسبت تست پی سی آر  اقدامات لازم را انجام دهند، کمیته بهداشت و درمان باید جلساتی که در  مرکز گذاشته می شود این موضوع را مورد توجه قرار داده و عملیاتی شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: کمیته اطلاع رسانی در استان باید به نحوی صحبت ها و مصاحبه ها را در خصوص مرز مهران  هدایت کند که شاهد حضور و مراجعه مردم و ازدحام در رمز مهران برای تردد نباشیم و باید کنترل لازم برای محتواهای ارائه شده انجام شود که موج ازدحام در مرز شکسته شود.

کد خبر 1098809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha