انجام امورات اموات کرونایی توسط طلاب و روحانیون اقدامی انسانی و اسلامی است

حجت‌الاسلام موسوی گفت: در شرایط سخت بیماری کرونا، طلاب و روحانیون همانند دوران دفاع مقدس بلند شدند و برای رضای خدا ایثار کردند و به غسل، کفن و دفن اموات کرونایی پرداختند که این به عنوان اقدامی انسانی و اسلامی به حساب می‌آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «حجت‌الاسلام سید کمال موسوی» امروز (یکشنبه ۴ مهر) در آئین تکریم و تجلیل از روحانیون جهادگر عرصه سلامت شهرستان اندیمشک، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای گرانقدر اظهار کرد: شهدا بزرگترین میراث ماندگار سرزمین ما هستند.

 

امام جمعه اندیمشک با بیان اينکه اگر ایثار را از جهان بشری بگیرند، زندگی بشر مختل می‌شود و نمی‌تواند ادامه حیات دهد افزود: همانگونه که در قرآن آمده، اهل ایثار کسانی هستند که به دیگران کمک می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم ایثار کردند ادامه داد: مسئله بیماری کرونا مانند یک جنگ بود که در شرایط سخت آن، طلاب و روحانیون همانند دوران دفاع مقدس بلند شدند و برای رضای خداوند سبحان ایثار کردند و به غسل، کفن و دفن اموات کرونایی پرداختند که این به عنوان اقدامی انسانی و اسلامی به حساب می‌آید.

 

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) در رابطه با شهدای روحانیت تصریح کرد: روحانیون در صحنه‌های مختلف از جمله جنگ تحمیلی، سیل و مقابله‌ با بیماری کرونا نقش‌آفرینی کرده‌اند.

 

وی خاطر نشان کرد: طلاب و روحانیون باید نسبت به بیان معارف و همچنین انسان‌سازی و تربیت انسان توجه بیشتری داشته باشند تا بتوانند نیروهای مخلصی را پرورش دهند.

 

کد خبر 1098811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha