افتتاح ۱۰ پروژه گردشگری در هفته گردشگری

جباری گفت: امسال ۱۰ پروژه گردشگری با یکهزار میلیارد ریال سرمایه گذاری و با اشتغال ۱۷۳ نفر آماده بهره برداری شده است که در هفته گردشگری افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار شبستان در ارومیه، «جلیل جباری»، در گفتگو با خبرنگاران افزود: امسال ۱۰ پروژه گردشگری با یکهزار میلیارد ریال سرمایه گذاری و با اشتغال ۱۷۳ نفر آماده بهره برداری شده است که در هفته گردشگری افتتاح می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: این پروژه ها شامل۲ هتل در ارومیه، زیر ساخت گردشگری قره کلیسا و تخت سلیمان، سه واحد بوم گردی، کارگاه صنایع دستی و مهمانپذیر در سلماس و حمام بیگ جواد قره ضیاالدین است که به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی افزود: در ۶ ماهه نخست سال جاری، ۷۰ هزار نفر در مراکز اقامتی و هتل ها اقامت داشتند و در مقایسه با سال گذشته۹۲ درصد رشد داشته است که نشان می دهد شاهد اقامت ۲ برابری در هتل ها و اماکن اقامتی بودیم و  غیر از ایام تعطیلی موزه ها، طی سال جاری ۷۷ هزار نفر از موزه های استان بازدید داشتند.

جباری بیان کرد: ۴۹موافقت اصولی جدید برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری با ۶ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری صادر شده است که یکهزار و ۹۰۰میلیارد ریال برای طرح ها از صندوق توسعه ملی و یکهزار و ۲۵۰ میلیاردریال  (۱۲۵ میلیارد تومان) هم از محل اعتبارات جهش تولید مصوب و به بانک های عامل معرفی شدند.

وی با اشاره به ظرفیت های مهم و زیر ساختهای اقامتی استان گفت: ۶۵ واحد پذیرایی، ۶۷ اژانس مسافرتی در چهار سال اخیر فعال شدند و برای پنج مورد مجتمع گردشگری تفریحی مجوز صادر شده است و در حال حاضر ۲۱۹۱ اتاق با ۵۱۶۲ تخت در مراکز اقامتی آماده پذیرایی از مسافران است.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: احداث ساختمان جدید موزه شهرهای میاندواب و چالدران، موزه قاجار، موزه مفاخر بوکان، موزه علم و فن اوری دانشگاه ارومیه، سایت موزه جنگ چالدران از پروژه های پیشران استان در بخش میراث فرهنگی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در تهیه سند آمایش، استان به هفت پهنه تقسیم شده که میراث فرهنگی و گردشگری در هر هفت پهنه نیازمند حمایت تشخیص داده شده است و همه دستگاه ها مکلف شدند که این برنامه ها در بخش میراث فرهنگی و گردشگری را مورد توجه قرار دهند.

کد خبر 1098848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha