مکتب شهدا آموزه‌های زیادی برای نخبگان دنیا دارد

حجت الاسلام علیزاده گفت: مکتب شهدا و دفاع مقدس، آموزه‎های زیادی برای نخبگان دنیا دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «ستار علیزاده» در یادواره شهدای بخش اطاقور لنگرود که در مسجد جامع این شهر برگزار شد گفت: دفاع مقدس دانشگاه مقدسی است که در آن بندگان خالص خدا به تعالی و بلندترین قله های افتخار رسیدند.

 

مدیرکل اداره اوقاف وامور خیریه گیلان در ادامه دفاع مقدس را مظهر عاشورای امام حسین(علیه السلام) دانست و گفت: شهدا تربیت یافتگان مکتب امام حسین(علیه السلام) بود که با تکیه بر توکل و ایمان، به جنگ کفر و استکبار رفتند.

 

وی دفاع مقدس را زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) خواند و خاطرنشان کرد: اگر دفاع مقدس برای دفاع از انقلاب و ارزش‌های اسلامی اتفاق نمی‌افتاد شاید اثری از اسلام باقی نمی‌ماند.

 

علیزاده با بیان اینکه در مکتب شهدا و دفاع مقدس، آموزههای زیادی برای نخبگان دنیا وجود دارد، افزود: بهترین و ارزشمندترین اتفاقات توسط شهدا با آن نوع نگاه دینی، اقتصادی و سیاسی به زندگی مطرح شد و به عنوان الگو برای جهانیان مورد استفاده قرار گرفته است.

 

وی تاکید کرد: ظرفیت دفاع مقدس با آن جایگاه دینی و معنوی باید همواره مورد توجه ما باشد چرا که نگاه مخلصانه برای انجام امور در هر دوره‌ای برای پیشرفت کشور نیاز است.

 

مدیرکل اداره اوقاف وامور خیریه گیلان خودباوری و اعتماد به نفس را از برکات دفاع مقدس برشمرد و اظهار کرد: در سایه خودباوری دفاع مقدس بود که محصولات صنعتی و مورد نیاز را که کشورهای دیگر در اختیارمان قرار نمی دادند، ساختیم.

 

گفتنی است، مداحی ابوذر روحی، از مداحان برجسته گیلان پایان بخش این مراسم بود.

کد خبر 1098901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha