تمام امكانات در استان براي ارائه خدمات به زائرين در برگشت از عتبات عاليات فراهم شود

بازوند، گفت:باید نهايت تلاش خود را براي ايجاد ارائه امكانات و خدمات به زائران بکارگیریم، بنابراين امكانات بايد در مرزهاي استان و همچنين ورود زائرين از مرز مهران به استان براي برگشت فراهم شود و در اين زمينه نبايد هيچ گونه مشكلي وجود داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه  ،هوشنگ بازوند امروز در جلسه فوق العاده ستاد اربعين استان، گفت: با توجه به اينكه مقرر شده زائرين براي عزيمت در مراسم اربعين امسال به صورت هوايي حضور پيدا كنند اما پيش بيني مي شود كه جمعي از آنان براي برگشت از طريق مرز زميني وارد كشور شوند لذا بايد تمامي امكانات در استان براي پذيرايي و انتقال زائرين فراهم شود.

 

استاندار کرمانشاه افزود: پيش بيني مي شود كه بسياري از زائرين در برگشت از مرز مهران وارد كشور شوند كه بيش از ۷۰درصد آنان از استان كرمانشاه تردد خواهند كرد لذا دستگاه هاي ذيربط بايد امكانات مورد نياز از جمله تهيه و تامين وسائط نقيله و اتوبوس را پيش بيني كنند و در اين زمينه نبايد كمبودي وجود داشته باشد.

 

وی  تصريح كرد: هر چند كه مقرر شده زائرين در برگشت از مرز مهران وارد كشور شوند اما امكان دارد تعدادي از زائرين براي برگشت از مرزهاي خسروي و يا پرويزخان به كشور ورود پيدا كنند لذا بايد براي اين موضوع هم پيش بيني هاي لازم از قبيل اسكان، پذيرايي و نقل و انتقال زائرين  صورت گيرد.

 

بازوند اظهار کرد: اداره كل پايانه هاي استان موظف است تمام امكانات لازم براي نقل و انتقال زائرين چه افرادي كه از مرز مهران وارد استان مي شوند و چه افرادي كه از مرزهاي استان وارد كرمانشاه مي شوند را مهيا و فراهم سازد و تمام پيش بيني هاي لازم به صورت كامل براي اين موضوع انجام شود.

 

وي  از اداره پايانه هاي استان نيز خواست كه تمهيدات لازم را براي افزايش احتمالي پروازهاي هوايي و افزايش خطوط ريلي اتخاذ كند و هماهنگي هاي لازم براي جابجايي زائرين از طريق ناوگان اتوبوسراني را انجام دهد.

 

استاندار کرمانشاه گفت: همچنين مقرر شده كه بنياد مستعضفان استان و اتاق بازرگاني كرمانشاه موارد مربوط به پذيرايي از زائرين در استان را انجام دهند و از ديگر دستگاه ها هم مي خواهيم كه آمادگي لازم براي در اختيار گذاشتن امكانات خود به زائرين را داشته باشند.

 

کد خبر 1098937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha