توسعه مساجد شهر متناسب با جمعیت نیست/ ضرورت مبارزه با فساد در شهرداری

سرتیپ استکی گفت: توسعه مساجد شهر متناسب با جمعیت نبوده به همین خاطر در یک محله تراکم و در دیگر نقطه فاقد این مراکز دینی و عبادی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، سردار سرتیپ پاسدار «جواد استکی» با حضور در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان خواستار توجه به طرح آمایش سرزمینی و مطالعه وضعیت همه جانبه شهر در توسعه اشاره کرد و اظهارداشت: توسعه زیرساخت نیازمند نگاه همه جانبه و توجه به نیازهای همه مناطق می باشد.

 

فرمانده قرارگاه سیدالشهدا سپاه اصفهان زیرساخت های فرهنگی مثل مساجد مورد اهتمام و نیاز مردم بیان کرد افزود: توسعه مساجد شهر متناسب با جمعیت نبوده به همین خاطر در یک محله تراکم و در دیگر نقطه فاقد این مراکز دینی و عبادی هستیم که نیاز است مدیریت شهری بر این موضوع نظارت و راهنمایی و مشاوره داشته باشد.

 

وی ادامه داد: نبود مسجد در یک منطقه باعث شده افراد از یک محله به یک محله دیگر بروند که این موضوع دردسر و مشکلات خودش را داشته و برخی مواقع انگیزه مردم را از بین برده است.

 

سرتیپ استکی با اشاره به اینکه موضوعات فرهنگی و اجتماعی متناسب با ارزش های دینی و انقلابی دنبال شود، تصریح کرد: برخی از فعالیت های فرهنگی شهر متناسب با این ارزش ها نیست و بی بندباری و رفتارهای غلط روبه گسترش است که مدیریت شهری در تغییر هر چه سریع تر برخی از مدیران و تیم رسانه ای اقدام کند.

 

وی اضافه کرد: ایثار و شهادت جز مهمترین درخواست های مردم است و نباید خون شهدا با رفتارهای غلط و برنامه های ضد ارزشی پایمال شود و تیم مدیریت شهری و شورای شهر اصفهان در این دوره نگاه انقلابی و ارزشی دارند که این موضوع نتایج خوبی را در آینده خواهد داشت.

 

*ضرورت مبارزه با فساد در شهرداری

 

فرمانده قرارگاه سیدالشهدا سپاه اصفهان با بیان اینکه فساد در مجموعه های اداری موجب بروز ناامیدی مردم می شود، تصریح کرد: مردم خواهان مبارزه با فساد در شهرداری هستند و موضوع شفاف سازی باید به صورت جدی دنبال شود.

وی یادآورشد: دلالی و کارچاق کنی در مدیریت شهری و مجموعه شهرداری ها و سیستم های اداری موجب ضایع شدن حقوق مردم شده و این رانت و رانت بازی ها با کمک مسئولان شهری و نظارت های مسئولان باید اصلاح شود.

 

استکی، توجه به نیاز آب، رفع آلودگی ها و توجه به توسعه زیرساخت ها و محرومیت زدایی مورد انتظار مردم این شهر از شورای اسلامی شهر جدید بیان کرد و گفت: جنگ نرم و تحریم ها علیه کشورمان در حال توسعه است و از طرفی هم مسیر توسعه در حال انجام در این میان حفظ وحدت و انسجام و پرهیز از حاشیه ها ضرورت دارد.

وی دوران دفاع مقدس را یک فرصت برای بیمه کردن نظام دانست و اذعان داشت: صیادت سیاسی، نظامی و فرهنگی امروز جامعه مرهون ایثار و گذشت های آن دوران است و امروز باید فرهنگ ایثار و شهادت گسترش و پیشرفت نماید و شهرداری در تجهیز و تکمیل موزه شهدای اصفهان مثل شهرداری تهران پیشگام شود.

 

 

کد خبر 1098939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha