​رونمایی از  پوستر فیلم مستند «قرار سرخ» در کنگاور

​ پوستر فیلم مستند «قرار سرخ» با موضوع «روستای فش کنگاور، روستای برتر فرهنگی» امروز روز یکشنبه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه؛  مهدی ربانی نژاد در آیین رونمایی پوستر و فیلم قرار سرخ در سرسرای یادگار امام اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کنگاور،  گفت: در راستای اجرای تفاهم نامه دبیرخانه روستا و عشایر، طرح تولید مستند روستای برتر فرهنگی استان در روستای فش کنگاور کار خود را آغاز و منجر به تولید اثر نهایی شد.

 

معاون هنری و سینمایی اداره  کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: روستای فش به دلیل بهره مندی از ظرفیت؛ گردشگری، آیین ها و مراسم های سنتی، اقتصاد مقاومتی، تولید و کارآفرینی و ایثار و شهادت و...توسط دبیرخانه شورای فرهنگ و هنر روستا و عشایر استان انتخاب و این حُسن انتخاب مقدمه ای برای ساخت فیلم مستند «قرار سرخ» شد.  

 

وی تاکید کرد: روستای فش به دلیل بهره مندی از تعزیه سنتی روستایی و همچنین داشتن یکی از بزرگترین میدانگاه های روباز تعزیه ایران، تولید ساز و آلات موسیقی و به جهت داشتن بیش از ۵۰ کارگاه تولید سازهای سنتی، نمایشگاه های متعدد و فعالیت کارگاه های بیشمار به عنوان روستای نمونه در زمینه گردشگری و روستای ملی سازهای سنتی معرفی شده است.
 

ربانی نژاد گفت: روستای فش در زمینه فرهنگی و مذهبی حرف اول را در شهرستان کنگاور می‌زند و در ایام محرم مراسم تعزیه‌ای که در شرح حال عاشورا است در این روستا برگزار می‌شود و مردم از شهرستان کنگاور و روستاها و شهرستان‌های اطراف برای دیدن این مراسم به روستای فش می آیند این مراسم در جوار امامزاده سید جمال الدین از نوادگان امام ششم برگزار می‌شود.
 

کد خبر 1098946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha