آغاز برنامه «شمع ها در جاده رقیه(ع)» برای زایران کودک در اربعین حسینی

مدرسه قرآنی فاطمه بنت اسد(ع) از آغاز برنامه «شمع ها در جاده رقیه(ع)» برای زایران کودک به مناسبت اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، مدرسه قرآنی فاطمه بنت اسد(ع) وابسته به شعبه مدارس دینی الکفیل بانوان در آستان مقدس عباسی، برنامه «شمع ها در جاده رقیه» را آغاز کرد.

 این برنامه یک برنامه آموزشی و ارشادی و تربیتی است که هدف آن زایران کودک است که برای زیارت اربعین آمده اند.

 

سیده شذی عبدالامیر، مدیر این مدرسه درباره این برنامه گفت: آستان مقدس حضرت عباس(ع) بخشی از خدمات ارایه شده به زایران را از نظر فکری و فرهنگی اعم از مذهبی یا فرهنگ عمومی اختصاص داده است که بخشی از برای کودکان و جوانان است. ما این برنامه را از زمان حرکت زایران آغاز کردیم تا بیشترین گروه سنی از این خدمات بهره مند شوند.

 

وی افزود: این برنامه را کادر تخصصی این مدرسه اجرا می کند. یکی از سالن های میهمان سرای خارجی متعلق به آستان مقدس عباسی واقع در جاده نجف اشرف را به همین منظور اختصاص دادند.این اولین سالی است که این برنامه آغاز شده است و متناسب با گروه سنی و مکانیزمی برای ارایه اطلاعات مفید به این گروه تدوین شده است.

 

عبدالامیر گفت: این برنامه شامل تلاوت صحیح سوره فاتحه، نقاشی و رنگ آمیزی، داستان؛ کودک هرداستانی که در ذهن دارد، می نویسد، نوشتن نامه به امام حسین(ع)، مشارکت کودکان در تلاوت آیات قرآن یا ابیات شعر در مدح اهل بیت(ع)، خواندن دعای فرج برای امام مهدی(عج) به صورت جمعی و توزیع هدایا به همه کودکان شرکت کننده در این برنامه است.

وی افزود: این برنامه باوجود اینکه برای نخستین بار برگزار می شود، شاهد استقبال از سوی کودکان و شرکت در آن بوده است.

کد خبر 1098954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha