چرا هیچ کجا خانه آدم نمی‌شود؟!

خانه، مـحـل قـرار و استقرار و آرامش و سكون نفس و اطمينان خاطر است. براى تامين اين احساس آرامش نيز، اقـدامـات گـونـاگـونى لازم است. از طرز معمارى خانه گرفته تا نحوه ارتباط با دیگران.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، بسیاری از آیات قرآن اگرچه مستقیما به مهدویت و سبک زندگی منتظرانه اشاره ندارند اما آموزه های آنها می تواند راهگشای منتظران در ظلمات غیبت امام زمان(عج) باشد از این رو در سلسله مطالبی به قلم حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا نصوری»، معاون آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) این آموزه ها مرور می شود:

 

«أَرَأَيْتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلَهَهُ هَوَاهُ أَفَأَنتَ تَكُونُ عَلَيْهِ وَكِيلاً؛ آيا كسى كه هواى نفس خود را معبود خود قرار داده است ديده اى؟آيا تو مى توانى وكيل او باشى؟»

 انسان در طول حیات دنیوی خویش ازسویی به نیکی و زیبایی واز سوی دیگر به زشتی هامی گراید. از این رو، خداوند در قرآن خطرات پلید نفسانی را به انسان یادآور شده است و نفس امّاره را به مثابه خاستگاه زشتی گرایی و فریبنده توصیف کرده است.

هوا و هوس ها انسان را كر و كور كرده و قدرت تشخيص حقّ از باطل را مى گيرد. پيامبر(ص) فرمودند: هوى نفس را بدان سبب هوى ناميده اند كه صاحب خود را فرو مى افكند.

 

«وَاللّهُ جَعَلَ لَكُم مِّن بُيُوتِكُمْ سَكَناً.... و خداوند براى شما، از خانه هايتان، مايه آرامش قرار داد».

بـه مـحـل مـسـكـونـى هـر فـرد يـا خـانواده اى، مسكن هم گفته مى شود. يعنى اينكه خانه ، مـحـل قـرار و استقرار و آرامش و سكون نفس و اطمينان خاطر است . براى تامين اين احساس آرامش نيز، اقـدامـات گـونـاگـونى لازم است. از طرز معمارى خانه و نداشتن اشراف بر آن و مناسب بـودن هـمـسـايـه هـا گرفته ، تا نحوه ارتباط ديگران، میدونین چرا هیچ جا خونه خود آدم نمیشه؟! چون خدا این خاصیت را در خانه هر کس قرار داده که به او آرامش بدهد.

کد خبر 1098961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha