روایت گری دوران دفاع مقدس تجلی ارزش های مبنایی ایثار و شهادت است

رستمیان گفت: رزمندگان و ایثارگران با روایتگری رویدادهای متعدد در جریان هشت سال دفاع مقدس زمینه تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را فراهم می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « سلیمان رستمیان» با حضور در نخستین کنگره تجلیل از سه هزار راوی ایثار که یکشنبه ۴ مهر برگزار شد گفت: دفاع مدقس نمایانگر سال ها ایثارگری و مجاهدت رزمندگان است. 

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز افزود: رزمندگان و ایثارگران با روایتگری رویدادهای متعدد در جریان هشت سال دفاع مقدس زمینه تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را فراهم می کنند.

 

وی اظهار کرد: روایتگری را کسانی باید انجام دهند که خود در فضای ایثار و جنگ حضور داشتند و از بطن آن باشند تا به این نحو در اطلاع رسانی وقایع آن دوران اثرگذار باشند.

 

 

وی بیان کرد: نسل امروز در چهل سال دوم انقلاب در جریان تحقق بیانیه گام دوم انقلاب قرار دارند و جریان فرهنگی عاشورا به نوبه خود با بیان ارزش ها و ایثارها راهبرد فرهنگی و معرفتی برای آنان است.

 

رستمیان اظهار کرد: مسیر دفاع، مجاهدت و مبارزه دوران دفاع مقدس در قالب خاطرات و روایت گری ایثارگران مطرح می شود و زمینه درک نسل امروز از وقایعی است که در تاریخ این کشور رخ داده و آنان آنها را ندیده اند.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز خاطرنشان کرد: بصیرت رزمندگان و درک درست از زمانبندی آنان را در عرصه دفاع مقدس سربلند کرد و امروز درس آن دوران با همت راویان و روایت گران دوران دفاع مقدس محقق می شود.

 

 

 

کد خبر 1098987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha