برگزاری «راهپیمایی صلح» اسکاتلند به پیروی از پیاده روی اربعین در کربلا

یک روزنامه اسکاتلندی درگزارشی نوشت: «راهپیمایی صلح» در اسکاتلند باهدف تبیین پیام بشردوستانه امام حسین(ع) به همه جهانیان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز مطالعات و تحقیقات کربلا، روزنامه اسکاتلندی هیرالد با انتشار گزارشی نوشت: گروهی از مراکز و موسسه ها در اسکاتلند «راهپیمایی صلح» بشردوستانه را در تعدادی از شهرها و استان های این کشور اروپایی برگزار می کنند که نشانه ای تجربه انسانی راهپیمایی و پیاده روی زیارت اربعین بین نجف اشرف و کربلای معلی است.

 

در این گزارش آمده است: این راهپیمایی در ادامه راهپیمایی است که سال گذشته توسط یک مسلمان اسکاتلندی به همین منظور انجام شد. این راهپیمایی و پیاده روی همزمان با زیارت اربعین در کربلا انجام می شود.

 

براساس این گزارش، راهپیمایی گذشته از شهر تاریخی گلاسکو آغاز شد و از شهرهای تاریخی این کشور عبور کرد، اما امسال از شهر ادینبورگ برگزار می شود.

 

در گزارش آمده است: در سال 2019 میلادی، «امید ورساچی» با حمایت جمعیت اهل بیت اسکاتلند و با همکاری پروژه های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی در این کشور راهپیمایی را به طول 50 مایل پیاده روی کرد که شبیه سازی از زیارت اربعین بین نجف اشرف و کربلا بود که در سال های گذشته در این راهپیمایی شرکت کرده است.

 

این روزنامه در گزارش خود آورده است: این راهپیمایی و پیاده روی به منظور شناساندن تاریخ و دلایل این زیارت به جامعه اسکاتلند و تبین پیام جامع بشردوستانه امام حسین(ع) به همه بشریت برگزار می شود.

 

در این گزارش آمده است: «شبیر بیک» رئیس شورای اداری جمعیت اهل بیت در مصاحبه اختصاصی گفته است که باوجود به تعویق افتادن راهپیمایی سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی، اما این مسئله به همکاری موفقیت آمیز بین جوامع مذهبی وغیرمذهبی در این کشور منجر شد. به همین دلیل راهپیمایی آتی به لطف حمایت مسئولان شهر ادینبورگ تاثیرگذارتر و چشمگیرتر خواهد بود. امیدواریم این راهپیمایی در سال های آینده سراسر شهرهای اسکاتلند بپوشاند و به شهر اینورنس پایتخت فرهنگی این کشور برسد.

کد خبر 1099005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha