روضه‌خوانی مسجدی‌ها درب منازل خانواده شهدا در بیرجند

همزمان با هفته دفاع مقدس، مراسم روضه‌ خوانی درب منازل خانواده شهدا به همت مجتمع فرهنگی مذهبی مسجد امام جعفرصادق(ع) بیرجند برگزار شد.

«مهدی سبزه کار» عضو هیئت امنای مجتمع مذهبی مسجد امام جعفرصادق(ع) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی اظهار داشت: این مسجد در محله سجادشهر بیرجند یکی از مساجد فعال سطح شهر است که در طول سال و مناسبت های مختلف برنامه های فرهنگی و مذهبی برگزار می کند.

 

وی با اشاره به اجرای برنامه روضه خوانی درب منازل خانواده شهدای محله به مناسبت هفته دفاع مقدس، گفت: هدف از اجرای این ویژه برنامه زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و برگزاری محفل عزاداری در مقابل منازل شهیدان با رعایت پروتکل های بهداشتی است.

 

سبزه‌کار بیان داشت: به فرموده امامین انقلاب اجر و پاداش زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست؛ شهدای گرانقدر نیازمند برگزاری مراسم باشکوه نیستند بلکه با برگزاری این مراسم می‌خواهیم بگوییم که به یاد شهدای عزیز و والامقام هستیم.

 

عضو هیئت امنای مسجد امام جعفرصادق(ع) بیرجند گفت: جوانان مسجد از نیم ساعت قبل در محیط حاضر می‌شوند و برای افراد حاضر صندلی تعبیه می‌کنند تا افراد با فاصله‌گذاری مستقر شوند و از لحاظ بیماری کرونا دغدغه ای وجود نداشته باشد.

 

وی در ادامه افزود: امام جماعت، مداح، بزرگان و جوانان مسجدی در قالب این برنامه فرهنگی در فضایی معنوی و ساده و در کوچه‌ها با حضور اندک جمعیت و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بدون هرگونه تکلف و زرق و برقی به روضه‌خوانی می‌پردازند.

 

سبزه‌کار با اشاره به وجود ۷۵ خانواده شهید در محدوده مسجد امام جعفرصادق(ع) بیرجند، تصریح کرد: تاکنون در هفته دفاع مقدس مراسم روضه خوانی درب منزل خانواده شهیدان «محمد جواد آخوندی، رجبعلی آهنی، محمدحسین ایوبی، غلامرضا سازنده، سید محمد موسوی، محمود پوررسا، یعقوبی و جهان میرزا آهنی» برگزار شده است.

 

به گفته وی این مراسم فردا در روز اربعین نیز از ساعت ۱۶ مقابل منزل شهید مصطفی فیروزی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

 

 

کد خبر 1099048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha