اربعین آینه تمام نمای حقیقت عاشقی

اربعین آینه تمام نمای حقیقت عاشقی است و امروز هرآنکس که می خواهد در مسیر سعادت گام بردارد باید در این مسیر حسینی وار حرکت کند، قطعا این کوتاه ترین راه برای رسیدن به سعادت است.

خبرگزاری شبستان _ اهواز، علی سهری: راه امام حسین (ع) کوتاه ترین راه برای رسیدن به سعادت است و وعده الهی بر این است کسانی که در راه خدا جان خود را از دست می دهند تا ابد جاودانه خواهند ماند، این جمله مصداق بارز امام حسین (ع) بوده که با گذشت بیش از 14 قرن همچنان حرارت به شهادت رسیدنش دل هر عاشقی را به درد آورده و اشک از دیدگان فرو می آورد.

 

اربعین حسینی میعادگاه عاشقان و دلباختگان وصال الهی است، میعادگاهی که هر انسانی را از زمین سخت جدا کرده و به آسمان عاشقی می رساند و این حدیث معنی می یابد که حسین همان کشتی نجات راه گمکردگان است.

 

امروز بیستم صفر سال 1443 قمری روز اربعین حسینی است و از بیستم صفر سال 61 هجری 14‌ قرن می گذرد، اما عاشقان کوی وصال همپای آسمانی کاروان عشق، مسیر مشایه الحسین را می پیمایند، اما در این مسیر جای خالی خیل عاشقان ایرانی به شدت احساس می شود که به دلیل همه گیری کرونا باعث شد تنها عده کمی از مردم ایران توفیق زیارت اربعین را به دست آورند.

 

ما هرچه داریم از برکت امام حسین (ع) است

یک موکب دار عراقی در گفت وگوی تلفنی با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار می‌کند: روز و شب را می گذرانیم تا خود را به ایام اربعین و خدمتگذاری به زوار امام حسین (ع) برسانیم، به عقیده من ایام اربعین زیباترین و باشکوه ترین ایام عمر 50 ساله من است، در زمان حکومت صدام حسین هیچ گاه اجازه این کار را به مریدان اباعبدالله نمی داد، اما اکنون صدام در کجا قرار دارد و عاشقان بی شمار امام حسین (ع) در کجا قرار دارند.

 

«سید عمار بن سید یاسر» ادامه می دهد: به برکت اربعین حسینی دوستان ایرانی فراوانی به دست آوردیم که از برادر به ما نزدیک تر هستند، این همان موردی است که در مکتب امام حسین (ع) هیچ حد و مرزی نیست، در این اربعین حسینی که حضور آنها را شاهد نیستیم به شدت غمناک بوده و در لحظه لحظه زیارت یاد آنها خواهیم بود.

 

وی با بیان اینکه حضور ایرانی ها در کاروان مشایه الحسین حال و هوای بسیار خوبی را ایجاد می کند می‌افزاید: ما هرچه داریم و هرچه خواهیم داشت از برکت امام حسین (ع) است و به نظر بنده بهترین و کامل ترین نعمتی که خداوند به ما عطا کرده خدمت به زوار سید الشهدا است. در این مسیر معجزه های بسیاری را به چشم خود دیدم که انگیزه خدمت را برای من چند برابر کرد.

 

این موکب دار عراقی تصریح می‌کند: از خداوند می خواهم که به برکت این روز مقدس اربعین شر ویروس کرونا را از بین ببرد و دوباره شاهد حضور میلیونی شیعیان اهل بیت (ع) از سراسر جهان در مسیر مشایه الحسین (ع) باشیم.

 

شهدای دفاع مقدس کرامت بسیاری دارند

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان در گفت وگو با خبرگزاری شبستان در اهواز می‌گوید: اربعین مسیری انسان ساز بدون در نظر گرفتن رنگ، نژاد و زبان است و همه ساله همه آزادی‌خواهان واقعی جهان در روز اربعین قلب خود را به سمت کربلا نشانه می روند و از اعماق وجود خود به سید  و سالار شیدان سلام می دهند.

 

«حجت الاسلام عبدالرضا رستگاری» اضافه می‌کند: با توجه به آیه 169 سوره آل عمران هرگز افرادی را که در راه خدا کشته می شوند را نباید مرده پنداریم بلکه آنها نزد خداوند در حال بهره مندی از نعمات هستند؛ امام حسین (ع) تا روز قیامت در تاریخ جاوید خواهد ماند و این بهترین مصداق برای این آیه شریفه است، امروز با گذشت بیش از 30 سال از جنگ تحمیلی مشاهده می کنیم که شهدای دفاع مقدس نیز کرامت بسیاری دارند.

 

وی با بیان حدیثی از امام هادی (ع) مبنی بر اینکه زیارت اربعین از علامت های مومن است یاد آور می‌شود: زیارت تنها مصداق عزیمت حضوری نیست هرچند که حضور در یوم الله اربعین در کربلا ثواب بسیاری دارد اما بر اساس احادیث مختلف نیت مومن در زیارت کفایت  می کند، در شرایطی که ویروس کرونا باعث شده سفر اربعین با محدویت مواجه شود، می توان با نیت حسینی زیارت اربعین را از راه دور قرائت کرد.

 

باید عنوان کرد اربعین آینه تمام نمای حقیقت عاشقی است و امروز هر آنکس که می خواهد در مسیر سعادت گام بردارد باید در این مسیر  حسینی وار حرکت کند و قطعا این کوتاه ترین راه برای رسیدن به سعادت است.

 

کد خبر 1099061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha