​راهپیمایی اربعین باشکوه ترین رزمایش منتظران امام زمان(عج) است/ اربعین انسان ساز است

امام جمعه کلاله گفت: راهپیمایی اربعین حسینی باشکوه ترین رزمایش منتظران امام زمان(عجل الله تعالی فرجه شریف) است.

حجت الاسلام «نجفعلی قاسمی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان گفت: راهپیایی اربعین یک حرکت عاشقانه، مؤمنانه و عارفانه همراه با بصیرت است و می توان گفت هجرت نمادین به سوی حجت خداوند است.

 

امام جمعه کلاله، راهپیمایی اربعین را باشکوه ترین رزمایش منتظران امام زمان(عجل الله تعالی فرجه شریف) دانست و ادامه داد: راهپیمایی اربعین حسینی درس ها و پیام های زیادی دارد.

 

وی اضافه کرد: یکی از درس های اربعین آن است که هر انقلاب و قیامی دو مرحله دارد که یک مرحله آن بر عهده مردان و جوانان فداکاری است که هستی خود را  با خداوند و ولی خدا معامله کردند اما مرحله دوم هر انقلابی حفظ آن انقلاب از آسیب ها و تحریفات دشمن است که این مرحله بر عهده بازماندگان شهدا است.

 

حجت الاسلام قاسمی بیان کرد: دومین عامل ماندگاری نهضت عاشورا نقش بی بدیل بازماندگان کربلا و نهضت عاشورا است و بازماندگان کربلا مأموریت حفظ انقلاب امام حسین(علیه السلام) را به زیبایی انجام دادند.

 

امام جمعه کلاله افزود: بازماندگان واقعه کربلا با آن همه سختی و مصیبت کوچکترین درخواستی از دشمن نداشتند و ذره ای نیز اظهار عجز نکردند تا مورد سوء استفاده سیاسی دشمن قرار نگیرد.

 

وی با بیان اینکه نهالی که امام حسین(علیه السلام) در عاشورا کاشت در اربعین حسینی به بار نشست، خاطرنشان کرد: پیام اربعین حسینی پیروزی حق بر باطل و خون بر شمشیر و رسواسازی یزدیان است.

 

حجت الاسلام قاسمی تأکید کرد: یزیدیان تمام توان خود را برای نابودی حرکت امام حسین(علیه السلام) در واقعه کربلا به کار گرفتند اما در اربعین حسینی خود به شکست اعتراف کردند لذا یزید برای عوام فریبی اهل بیت امام حسین(علیه السلام) را با احترام راهی مدینه کرد.

 

امام جمعه کلاله با بیان اینکه شیعه در اربعین حسینی پیروزی امام حسین(علیه السلام) را فریاد می زند، یادآور شد: زیارت اربعین و کربلا ستون ولایت است و در روایات آمده نماز و زیارت اربعین هر دو انسان را متدین بار می آورد، در واقع اربعین حسینی انسان ساز، ظلم ستیز و حماسه آفرین است.

 

وی هدف امام حسین(علیه السلام) را روشنگری و هدایت مردم برشمرد و خاطرنشان کرد: امام حسین هستی خود را تقدیم کرد تا مردم خوبی ها را درک و به آن عمل کنند.

 

 

کد خبر 1099154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha