اربعین شهرآشوب دل های مشتاق اباعبدلله الحسین(ع)/ اینجا خبری از دو دله ها نیست همه یک دله اند

فرصت شهادت در اربعینی بودن رقم می خورد و احیاء می شود، نکته و فرصتی که آزادگان و آزادمردان به آن ایمان دارند. این است که در صف زائران اربعین حسینی همه کس می آیند.

خبرگزاری شبستان – البرز: مگر می شود که اربعین باشد و تو در خانه بمانی. بدونی آنکه اشکی در ماتم عزای چهلمین روز شهادت سید و سالار شهیدان کربلا ریخته باشی.

 

نه هرگز ممکن نیست. دل های مشتاق به زیارت امام و سالار شهیدان دشت کربلا امروز دوشنبه 5 مهر در اربعین حسینی به خیابان ها آمده اند تا بار دیگر در ساحت قدسی نور قرارگاه بی نظیر عاشورایی، بگویند که پاسخ شان به ندای هل من ناصر ینصرانی حسین(ع) لبیک است.

 

مردم البرز در جای جای استان با حضور در مسیرهای راهپیمایی اربعین حسینی مشتاقانه آمده اند تا به امام عشق عرض ارادت کنند تا بگویند که ما همچون دوران دفاع مقدس مردان و زنان پرآوازه ایثار هستیم.

 

و ایثار چه واژه با شکوه و با عزتی است. از خود گذشتن هنر مردان الهی است که با باور به داشته های ایمانی خود عزم حضور در عرصه میدان می کنند.

 

آری؛ اینان مردم با غیرت استانی هستند که نام لشکر 10 سیدالشهداء را بر پیشانی عزت خود دارد و همواره جلودار صفوف از خودگذشتگی و جهاد در را خدا هستند.

 

و جز این نیست که سهم و فرجام هر آن کس که به غنیمت شهادت دل سپارد، عاقبتی جز مُردار نداشته باشد. اینان آمده اند تا بگویند از بازماندگان واقعه عاشورای حسینی نیستند که همراه و همگام امام حسین(ع) هستند.

 

فرصت شهادت در اربعینی بودن رقم می خورد و احیاء می شود، نکته ای که آزادگان و آزادمردان به آن ایمان دارند. این است که در صف زائران اربعین حسینی همه کس می آیند.

 

چه آن کس که روسیاه درگاه خدا باشد چه آن روسپید عابد و خداجو. قصه بودن در رکاب سالار شهیدان کربلا بر مبنای عشق است. عشق حسین(ع) همگان را خریدار است.

 

حضور پرشور در صفوف اربعین حسینی گواهی بر آنان است که در میدان لبیک به ندای هل من ناصر ینصرانی حسین(ع)، دو دله نیستند.

 

اربعینی ها بهترین انتخاب را برمی گزینند. چرا که می دانند « حسرت» داغی می شود که همچون کسانی که امام حسین(ع) را تنها و بی یاور گذاشتند بر پیشانی شان باقی می ماند. 

 

*یادداشت از مهدیه دانایی

 

 

کد خبر 1099170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha