حیات امروز اسلام مدیون خون شهدای کربلا است

حجت الاسلام صمدی یزدی با تاکید بر اینکه اگر امروز اسلام و تکالیف دینی برپاست به دلیل خون شهیدان کربلا است، گفت: امام خمینی(ره) محرم و صفر را عامل زنده نگه داشتن اسلام دانستند زیرا با برگزاری مجالس عزاداری دین در جامعه تبیین می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت الاسلام «علی اکبر صمدی یزدی» امروز(دوشنبه 5 مهر) در مراسم عزاداری اربعین حسینی که با حضور عموم مردم در حوزه علمیه ولایت شهرکرد برگزار شد، با تسلیت سالروز اربعین حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، گفت: روز اربعین روز زیارتی خاص امام حسین(ع) و زیارت اربعین زیارت مختص این امام همام است و برای دیگر معصومین زیارت اربعین ذکر نشده است.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه زیارت اباعبدالله الحسین(ع) یکی از اعمال سفارش شده در بسیاری از مناسبت ها است، افزود: زیارت ائمه معصومین(ع) یک وظیفه اخلاقی است که هر مسلمانی باید به آن پایبند بوده و به زیارت معصومین بشتابد.

 

حجت الاسلام صمدی یزدی با اشاره به اینکه ائمه اطهار(ع) در روایات متعددی مسلمین و مومنین را به زیارت امام حسین(ع) دعوت کرده اند، اظهار کرد: در برخی از روایات زیارت مرقد اباعبدالله را فریضه و تکلیف خوانده اند که بر هر مسلمانی واجب است.

 

مدرس حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه اگر امروز اسلام و تکالیف دینی برپاست به دلیل قیام حضرت اباعبدالله و خون شهیدان کربلا است، تصریح کرد: امام خمینی(ره) محرم و صفر را عامل زنده نگه داشتن اسلام دانستند زیرا با برگزاری مجالس عزاداری دین در جامعه تبیین و تبلیغ می شود.

 

حجت الاسلام صمدی یزدی بر امتیازات خاص زائرین امام حسین(ع) تاکید و خاطرنشان کرد: بر اساس احادیث، زائر اباعبدالله چهل سال زودتر از سایر مردم به بهشت می رود و آرزوی هر فردی در قیامت این است که جزء زائرین سیدالشهدا باشد.

 

کد خبر 1099173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha