پیش بینی اولیه نسبت به شمار زایران اربعین در کربلا

مسئولان محلی در استان کربلا پیش بینی کردند که تعداد زایران اربعین امسال نسبت به سال گذشته که بیش از ۱۴ میلیون زایر بوده است، فراتر خواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از فرات نیوز، «جاسم فتلاوی» معاون استان کربلا در اظهارات مطبوعاتی اعلام کرد: باوجود دوربین های مستقر شده در ورودی ها و خروجی های استان کربلا، ثبت تعداد زایران برآوردی نزدیک به واقعیت نخواهد بود.

فتلاوی افزود: به دلیل تداوم ورود و خروج زایران، تعداد زایران ثابت نیست. پیاده روی زایران همچنان از استان بابل به سمت کربلا ادامه دارد.

 

وی ادامه داد: آمادگی ها برای زیارت اربعین به سرعت انجا شده است و تا این لحظه برنامه های امنیتی، خدماتی، انتقال زایران، ضدعفونی کردن شهر طبق برنامه ریزی پیش می رود. اعضای موکب درمانی و بهداشتی نیز برای ارایه دستورالعمل های پزشکی و بهداشتی به موکب های دیگر رسیدگی می کنند.

 

مراسم اربعین امام حسین(ع) با رسیدن آخرین کاروان زایران پیاده به سمت کربلا به اوج خود رسیده است. این نقض امنیتی و مورد مشکوکی تا امروز گزارش نشده است.

شهر کربلا از نظر خدماتی و بهداشتی در حالت آماده باش است و 9500 نفر از نیروهای حشد شعبی و سه هزار داوطلب برای ایجاد امنیت در این شهر مستقر شدند.

 

کد خبر 1099212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha