ضرورت انتقال حماسه های دفاع مقدس به نسل‌های آینده

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی گفت: حماسه‌های دوران دفاع مقدس باید بازخوانی شود و این فرهنگ را بدون تحریف به نسل‌های بعدی منتقل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی» امروز در دیدار با برخی پیشکسوتان دفاع مقدس دزفول، با اشاره به ایستادگی و مقاومت مردم دزفول در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: مردم دزفول در مقابل هجمه موشکباران و بمباران دشمن تمام قد ایستادند و شهر را ترک نکردند.

 

امام جمعه دزفول افزود: حماسه‌های دوران دفاع مقدس باید بازخوانی و نسل به نسل منتقل شود تا دشمن نتواند فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت را از ملت ما بگیرد.

 

وی با اشاره به ایستادگی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس در مقابل دشمن با کمترین امکانات اضافه کرد: بالاترین تهدید دشمن شهادت است و چون در فرهنگ ایثار و جهاد افراد به استقبال شهادت می‌روند، دشمن در مقابل فرهنگ شهادت هیچ حربه‌ای ندارد.

 

حجت الاسلام قاضی با بیان خاطراتی از دفاع مقدس تصریح کرد: جوانان و رزمندگان با شجاعت و شهامت و حماسه سازی و دلیری جلوی دشمن را گرفتند؛ این فرهنگ باید بدون تحریف به نسل‌های بعدی منتقل شود.

 

وی ابراز کرد: کارهای بزرگی در زمینه دفاع مقدس صورت گرفته ولی کافی نیست؛ هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی است که اخلاص و حماسه ها و فداکاریها بیان شود.

 

امام جمعه دزفول عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس افراد با اخلاص کارها را به انجام می‌رساندند ولی امروز بسیاری از افراد در فضای مجازی منیت را در حد اعلا به نمایش می‌گذارند؛ اگر افرادی که نادانسته و ناخواسته در حال تحریف هستند اگر حتی ذره‌ای انصاف داشته باشند به خود بیایند و به شهدا خیانت نکنند و اذهان جوانان را نسبت به دین خراب نکنند.

 

وی تأکید کرد: باید متن و حاشیه را تشخیص داد و دشمن را شناخت، ممکن است فردی خود را انسان بصیر انقلابی بداند ولی با بزرگ کردن مسائل حاشیه‌ای ذهن جوانان را به مسائل انحرافی مشغول کند.

 

حجت‌الاسلام قاضی با اشاره به تفکر شهیدحاج قاسم بیان کرد: برخورد دفعی و چکشی نتیجه بخش نیست، امروز مهمترین مسئله جنگ نرم است که در آن خاکریز مشخص نیست و دشمن در لباس دوست ظاهر شده و ذهن جوانان را شستشو می دهد.

 

وی مهمترین سرمایه و گنجینه را فرهنگ دفاع مقدس دانست که باید از آن محافظت و در جامعه نهادینه کرد و یاد آور شد: امروز انقلاب به ریل گفتمان انقلاب برگشته که نعمت بزرگی است و همه باید به تناسب جایگاه خود، خود را در قبال شهدا مسئول بدانند.

 

کد خبر 1099217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha